Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kirre123
Är det stor skillnad om man väljer med subwoofern till high performace ?
Är den värd sina ca 3000:-?
Användarvisningsbild
av opA
Jag har High Perf. utan sub. och tycker att basåtergivningen är skitbra.. men med en bas så skulle de självklart kunna bli ÄNNU bättre.

Svårt att säga egentligen men om du ändå köper en ny bil så är 3000kr för en sub. värt det i längden skulle jag tro ! :)
Användarvisningsbild
av philipsguy
Detta är ytterst subjektivt, men i min förra V70 hade jag High Performance + Volvosubban och kan i efterhand säga att det var helt onödigt med subban, möjligen i baksätet pumpade det på lite bättre men för mig som förare spelade det knappt någon roll, därför valde jag bort sub i min nya bil och har efter ett par hundra mil inte saknat den alls. Sen hör väl till saken att man inte kan eftermontera Volvos orginalsub för den optiska kabeln som krävs finns inte fördragen enligt vad jag läst i jagrullar... Är det en ny bil är det klart att du ska ha HP-stereon istället! Då får du även med USB-uttaget vilket är IMHO 100% självklart i en ny bil!
Användarvisningsbild
av Kirre123
philipsguy skrev:Detta är ytterst subjektivt, men i min förra V70 hade jag High Performance + Volvosubban och kan i efterhand säga att det var helt onödigt med subban, möjligen i baksätet pumpade det på lite bättre men för mig som förare spelade det knappt någon roll, därför valde jag bort sub i min nya bil och har efter ett par hundra mil inte saknat den alls. Sen hör väl till saken att man inte kan eftermontera Volvos orginalsub för den optiska kabeln som krävs finns inte fördragen enligt vad jag läst i jagrullar... Är det en ny bil är det klart att du ska ha HP-stereon istället! Då får du även med USB-uttaget vilket är IMHO 100% självklart i en ny bil!

Har lånat en bil utan sub och tycker att det är tillräckligt men ställde ändå frågan för att höra vad andra tycker.
Då blir det nog ingen subbas i min bil.
Användarvisningsbild
av PaNi
Väldigt svårt att svara på om det är värt 3000 eller inte. Jag har High Performance med sub, och det låter ju väldigt bra även om jag stänger av sub:en. Men det låter ännu bättre med den på... Å andra sidan kan man ju göra mycket annat kul för 3000 kronor. Tanka bilen fyra gånger, till exempel.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Jag skulle inte välja utan, dels för att det är mycket krångligare och dyrare att få till det i efterhand, plus att jag tycker att orginalan-anläggningen inte levererar tillräckligt med "botten" trots att jag har premium sound, men så är jag väl lite av en ljudfreak också som gillar när det låter bra och!
av Tartryffel
opA skrev:Jag har High Perf. utan sub. och tycker att basåtergivningen är skitbra.. men med en bas så skulle de självklart kunna bli ÄNNU bättre.

Svårt att säga egentligen men om du ändå köper en ny bil så är 3000kr för en sub. värt det i längden skulle jag tro ! :)
Det där resonemanget är så bakvänt. 3000 kr är lika mycket pengar om man lägger dem på en jättehög med pengar som om man lägger dem på ett tomt bord. Men visst, "jag kan lika gärna lägga till..."-snacket har sålt mycket onödig utrustning genom åren.
Som nån sa längre ner i tråden. Tanka bilen 4 ggr för pengarna istället, eller köp nåt fint till hemmet, om det nu är pengar man ändå har råd med.
Användarvisningsbild
av AndersP
Kirre123 skrev:Är det stor skillnad om man väljer med subwoofern till high performace ?
Är den värd sina ca 3000:-?
Som sagt är det väl åsikterna subjektiva, men jag tycker att det är MYCKET bättre känsla och ljud med subban.
Det hörs verkligen skillnad :-)-)
Jag har en mp3:a med en låt som framhäver basen på bra sätt som jag kan mejla dig så kan du testa själv.
Pm:a mejladressen
av perhall
Jag har HP utan sub och tycker att den inte riktigt håller måttet. Lutar åt std-stereo eller Premium Sound nästa gång. Dels har de höjt priset på HP, dels låter det sämre än i förra modellen (tror jag, eller så har jag blivit mer kräsen). Så antingen bara radio och std-stereo eller Premium Sound...
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag valde till subwoofern då High Performance blivit sämre med åren. Nu får man ta med subwooftern för att komma upp i den gamla V70N:s nivå.

Men som sagt beror lite på vilken musik man lyssnar och hur intresserad av musik man är. Jag är väldigt intresserad och lyssnar mycket och även krävande musik och känner stor skillnad så jag har valt subwoofern av detta skäl. Det är bara att testa att koppla ur den medan man lyssnar på en låt. Men det handlar också vilka ljudinställningar man har i equalizern. tar du en demobil så är risken att equalizernär satt helt "flat" och då märker du mindre skillnad. Har du tex subwoofern på låg effekt så kommer du inte höra skillnad förrän du vräker på rejält. Men höjer du effekten så kommer du märka skillnad vid lägre volym. Jag hör stor skillnad och tycker att 3000 är väldigt prisvärt. I synnerhet som den använder ett utrymme som är värdelöst till annat :D

Volvo S60 II 2011. Jag behöver som rubriken s[…]

Xc90 T8 My22 vs My23

Det som sliter mycket på batterier är[…]

Har gjort det och de vill ta in bilen för f[…]

Modulen heter PHM (PHoneModule).