Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alben
Ska beställa en ny V70. Undrar därför om det är någon som har koll på dynamic-stolarna, är de bra? Vad jag förstår så är det mer skålade stolar fram och sedan "vanliga" i baksätet. Har också läst att de ska vara särskilt bra för längre personer, håller ni med? Jag själv är ca 1,80 och min fru 1,70 så särskilt långa känner vi oss inte men de kanske passar bra ändå.

Tacksam om någon skulle kunna komma med lite tips.
av Vfrrr
Dynamic är ett måste! Mest för att de är så mycket snyggare än de vanliga stolarna. Passar även korta personer.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja de är mycket bättre! Skålningen gör att du kan komma längre ned i stolen samt att dynan är längre. Dock slår de inte de gamla V70N men det är en annan historia :D Det är det bästa valet av de två. Jag har haft både Dynamic och standard på V70II och Dynamic är mycket bättre. Sedan tycker jag de extra sömmarna är snygga.

Du kan se bilder nedan. Som du ser är de långt från racingstolar men de her klart bättre sidostöd.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Honke
Och jag tycker precis tvärtom. Tycker comfort var mycket skönare, tyckte den va mjukare o goare att sitta i.
Sen kan jag bara tänka mig hur den extra sömmen i sitsen som har en väldigt konstig placering ser ut på en svart inredning efter säg 10000 mil när man har hoppat in-ut under några åren... Den lär ju slitas!
Användarvisningsbild
av PaNi
Enlligt säljaren jag var i kontakt med när jag beställde min MY11 så väljer "alla" som väljer Summum-paketet Dynamic-stolen. Alltså väldigt få Summum-bilar med Comfort-stolar på vägarna enligt honom.
Användarvisningsbild
av Honke
PaNi skrev:Enlligt säljaren jag var i kontakt med när jag beställde min MY11 så väljer "alla" som väljer Summum-paketet Dynamic-stolen. Alltså väldigt få Summum-bilar med Comfort-stolar på vägarna enligt honom.
Då är jag ett undantag då?! Jag valde helt enkelt den stol jag tyckte var skönast att sitta i, det är ju jag som ska ha bilen.
Ta en titt på blocket, ganska många summum med comfortstolarna tycker jag nog....
av alben
Tack för svar. Har beställt med momentumpaket men ska försöka med att uppdatera till summum. Blir nog dynamicklädseln då.

Nej, men jag ville förtydliga om nu någ[…]

D4 VEA dricker olja

Hoppas du fortsätter att uppdatera oss n&aum[…]

Kontakten för släpvagnsbelysning

Jag är inne på dessa sedan tidigare, m[…]

Det är membranet i oljefilterhuset som ä[…]