Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattdahl
I morgon, fredag, är det dags att byta bil.

Lämnar in min röda V50 D5, R-design, -08, automat, som nu gått 11 000 mil.

Istället plockar jag ut en V70 II D3, Business Premium (summum + metallic + high performance), -11, automat, Savile-grå med svart/ljusbeige Dynamic-läder inuti.

Är lite nyfiken på hur färgen ser ut, för jag har bara sett den på ett litet lackprov än så länge.
Användarvisningsbild
av Honke
Gratulerar till nya bilen då o hoppas du blir nöjd! Går själv och väntar på min, hur länge fick du vänta på din? Tidigare eller senare leverans än preliminär leveransdag?

Då vill vi ha bilder och en sammanfattning om vad du tycker om nya bilen imorgon :wink:
av mattdahl
Har inte väntat så länge egentligen, beställde bilen i mitten av Juni. Fick preliminärt leveransbesked att den skulle komma i slutet av juli, och det har stämt, de har nog haft bilen i ett par veckor hos ÅF. Jag kunde dock inte hämta den tidigare än denna veckan eftersom jag bor uppe i dalarna, men min arbetsgivare håller till i Göteborg och det är där nere jag måste hämta bilen.

Bilder kommer, fast troligtvis inte förrän på söndag.
av Mr T
Trevligt!

Svärfar köpte en XC90 Sport i färgen Savilegrey och i starkt solljus är den svinsnygg! Lite ovanlig för att vara en gråmetallic.

När ljuset minskar så upplevs färgen mer som svartgrå.

Jag tror att det blir en grym kombination med svart/beige-inredning. Det har jag också men oystergrå lack.

Grattis till fin bil!

//Mr T
av mattdahl
Honke skrev:Kom på att Philipsguy här på forumet har lagt ut bilder på sin savile, den är snygg.

Här kommer en länk. http://www.jagrullar.se/forum/album_per ... er_id=7471
Tack för länken. Ser bra ut, ska bli spännande att se den i verkligheten.
av mattdahl
Mr T skrev:
Jag tror att det blir en grym kombination med svart/beige-inredning. Det har jag också men oystergrå lack.

//Mr T
Jag tror också att det blir snyggt med den inredningen, i morgon får jag se om jag hade rätt. Har ju svart/beige inredning i V50:n nu (R-design), och den gillar jag skarpt.
Användarvisningsbild
av philipsguy
mattdahl skrev:
Honke skrev:Kom på att Philipsguy här på forumet har lagt ut bilder på sin savile, den är snygg.

Här kommer en länk. http://www.jagrullar.se/forum/album_per ... er_id=7471
Tack för länken. Ser bra ut, ska bli spännande att se den i verkligheten.
Du kommer inte bli besviken, inte tillräckligt mörk för att vara svart men mer svart än blå som gråmetallicen är i jämförelse.
Själv har jag i denna bil svart dynamicklädsel då jag hade beige i min 08...
Lycka till med bilen mattdahl!
av mattdahl
Nu har jag bytt bil.

De hade dock missat att sätta på dragkroken, så det ska jag få ditsatt lite senare. Som kompensation sätter de dit ett 12v-uttag bakom infotainment-panelen när de ändå har in bilen på verkstan igen.

Har inte hunnit se bilen i solljus ännu eftersom det har varit dåligt väder hela tiden. Men den är riktigt snygg även när det är mulet ute, och det kan väl inte direkt bli sämre i solljus.

Inredningen var skitsnygg. Ljusa, beiga skinnstolar, kombinerat med svart instrumentbräda och dörrar med både svart/beige.

Har redan hunnit köra 80 mil med den och den är betydligt mer komfortabel än vad V50:n var.

Tycker att automatlådan växlar lite konstigt, men det är väl så den ska vara kanske. Upplever att den ligger på för höga växlar istället för att växla ner när man saktar in, och bilen liksom vibrerar. Ungefär som när man kör manuellt och glömmer att växla ner i en kurva eller liknande där man måste sakta farten. Men det kan ju vara en vanesak också.

Riktigt nöjd med bluetoothen till telefonen, och att man får kontaktboken och allt i bilens display. Hade bluetooth i V50:n också, men den var inte integrerad i stereon på samma sätt, utan var en extern sak.

Hunden gillade bilen också. Han kan ligga ner, men ändå se ut genom rutorna. Dessutom kan han ligga längs med sidan, vilket inte gick i V50:n.

Så bilen får helt klart godkänt. Bilder kommer. Just nu är den ordentligt skitig plus att det regnar hela tiden så det är blir inga bra bilder.

/Mattias
Användarvisningsbild
av Spid3r
mattdahl skrev:I morgon, fredag, är det dags att byta bil.

Lämnar in min röda V50 D5, R-design, -08, automat, som nu gått 11 000 mil.

Istället plockar jag ut en V70 II D3, Business Premium (summum + metallic + high performance), -11, automat, Savile-grå med svart/ljusbeige Dynamic-läder inuti.

Är lite nyfiken på hur färgen ser ut, för jag har bara sett den på ett litet lackprov än så länge.
Gratis till nya bilen...
Saville grå är det snyggaste färgen tycker jag. Det var den färgen jag jagade när jag köpte min -10, men hade för bråttom och ville bara ha en ny bil, därför blev det svart från butiken.
Saville är inte många nyanser från svart, men oerhört snygg att se på. mycket bra färg val.
12 voltsuttag krånglar

Är det oberoende av vad du stoppar in i det, […]

Service Subaru XV

Var igår på verkstaden med våran[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Jag tänkte såga den i 2 delar så[…]

Inte helt ovanligt att värmepaketet utvecklar[…]