Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PEETER
Jag undrar hur många det är som har problem med SPICKOR i Klädseln i Nya modellen.
Jag vet att gamla v70 -00 -08 hade mycket problem.. Men frågan är om inte Nya modelen har ännu sämre kvalite.

Jag har stora sprickor i stolarna fram bara efter 1500 mil började det . Nu efter 3500 mil ser det för---ligt ut !!
Obs ! jag har inte fastnat med något! Man blir så besviken . Går det på garantin ?
av perhall
PEETER skrev:Jag undrar hur många det är som har problem med SPICKOR i Klädseln i Nya modellen.
Jag vet att gamla v70 -00 -08 hade mycket problem.. Men frågan är om inte Nya modelen har ännu sämre kvalite.

Jag har stora sprickor i stolarna fram bara efter 1500 mil började det . Nu efter 3500 mil ser det för---ligt ut !!
Obs ! jag har inte fastnat med något! Man blir så besviken . Går det på garantin ?
Håller med om att kvaliteten är sisådär, vi har haft typ sprickor på alla både Volvo och BMW efter 10 000 mil. Har svårt att se att skinnet ska åldras med värdighet som det heter. Men nog borde det gå på garantin. Jag vet flera som fått ny sittdelsläder till BMW 5-serie e60 på garantin, borde va samma på Volvo. /PH
av PEETER
Tackar för svaren jag fått. Jag får kontakta volvo och jag hoppas att det är en garant sak. Ps. Men det är inte roligt när det inte håller knappt 1 år
Användarvisningsbild
av Racetwin2
PEETER skrev:Jag undrar hur många det är som har problem med SPICKOR i Klädseln i Nya modellen.

Är det riktiga sprickor du menar eller är det att skinnet veckar sig ex i stolen där du kliver in?

Tänk också på att skinnet kräver vård för att inte torka ut. Man kan köpa Volvo Original lädervårdskit men det kostar skjortan. Några här på forumet har provat IKEAS och påstår att det är mist lika bra. Det kostar bara en 50-lapp har jag för mig.

Men jag kan hålla med om att 1500 mil är alldeles för lite. Borde kunna gå att lösa på garantin.
Användarvisningsbild
av Honke
borstarmicke skrev:Kan inte rekommendera Ikeas lädervårdskit, lämnar en konstig hinna, iaf på volvos mörkgrå läderklädsel.
Volvos funkar dock mkt bra!
Så hände på min V70R jag hade en gång i tiden när jag använde volvos läderkit och nä, jag körde inte med det på alacantara utan endast på de delarna som var skinn :wink:
av ÖIVIN
Jag får ljusa fläckar på lädret. Tror det kommer från solsalvan som man har tagit på sig och sedan satt sig i bilen. Går bort med lädervård köpt på OKQ8.

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]

Tysta sommardäck V90

Farsans Hyundai Kona med Primacy 5 har mer dä[…]