Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EFI93
Har en 08 som gått 6000 mil. Nu har förarstolen börjat spricka. Det är ingen reva utan den spricker där den viker sig när man kliver in. Har någon liknande erfarenhet och
går det att få ny på godvillgaranti ???
av EFI93
Volvo har tagit på sig att byta klädsel på förarstolen fastän garantin hade gått ut för två månader sedan.
Att resten av inredningen är av samma låga kvalitet det får man leva med. Kanske någon på forumet har
tips på bra överdragsklädsel som man bara har på sittdynan, för airbagen sitter väl bara i ryggstödet??
av Fjolnir
Jag har samma problem med min klädsel på förarstolen och eftesom jag lämnade in bilen på service idag så pratade jag med dem, inspirerad av ditt inlägg. Min garanti gick ut i februari, men de höll med om att det var dåligt och att det var möjligt att de kunde göra något. Tyvärr var killen som jobbar med liknande frågor på semester ett par veckor till, så vi får väl se hur det går.
EFI93 skrev:Volvo har tagit på sig att byta klädsel på förarstolen fastän garantin hade gått ut för två månader sedan.
Att resten av inredningen är av samma låga kvalitet det får man leva med. Kanske någon på forumet har
tips på bra överdragsklädsel som man bara har på sittdynan, för airbagen sitter väl bara i ryggstödet??
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag vet från tiden jag körde MC att läder kräver rätt mycket vård för att inte torka ut.

Jag själv använder "läder wipes" regelbundet och förutom att göra rent så innehåller de en läderkräm som fuktar/smörjer lädret. Finns olika fabrikat och priser. Detta för vardaglig skötsel. Sedan har jag också Volvos lädervårdskit som jag använder ca 2 ggr per år men som sagt det kostar en bra bit över 400 kr har jag för mig men å andra sidan är det drygt. Skulle tippa att det räcker till minst 10 rengöringar av hela klädseln.

Det är nog värt att satsa på någon form av lädervård för att undvika fler sprickor om nu inte Volvo går in och täcker detta.
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]