Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svendufva
Skall beställa till veckan men vet ej om four-c är värt pengarna. Drar aldrig släp och kör mest i staden. Någon som jämfört med/utan. Åsikter mottages tacksamt.
Användarvisningsbild
av sand3rs
Jag tycker att det är ett kul och trevligt tillbehör som man har mer eller mindre användning för beroende på hur man kör. Själv står min nästan alltid på komfort då jag uppskattar just den aspekten i 95% av all min körning. Dock var four-c ett krav när jag letade bil.

Jag skulle vilja säga att om du inte har en tajt budget på ny bil så välj four-c men i mitt fall, med det jag nu vet, går många tillbehör före i "måste ha" listan.
av Amli
Jag tycker det är värt precis varenda krona. Skulle jag köpa en ny Volvo idag skulle det vara det första tillvalet jag kryssade i. Nu kör jag iofs XC70 och det är möjligt att det blir lite större skillnad där då den är ganska svampig utan Four-C. Personligen kör jag mest på Sport läget på sommaren och Comfort på vintern. I högre motorvägsfart är det uteslutande Sport eller Advance.
Användarvisningsbild
av Momentum
Tycker att standard fjädringen på min AWD är helt OK, känns helt annorlunda (stadigare, fastare) än den XC70:a som jag hade på prov innan jag beställde
av svendufva
Beställde idag utan Four-C. H.S.B tyckte dessa pengar skulle spenderas på en weekend i en europeisk storstad och mot sådana argument var jag chanslös. Blev en V70 AWD summum med High Performance, Laminerade rutor. Tidur, elspolarmunstycke och nyckel till krockkudde. Seashell met med beiga dynamicstolar med mörk inredning. Missar jag något tycker ni?
av Amli
Momentum skrev:Tycker att standard fjädringen på min AWD är helt OK, känns helt annorlunda (stadigare, fastare) än den XC70:a som jag hade på prov innan jag beställde
Självklart är det skillnad på standard fjärdingen på en V70 och en XC70.
svendufva skrev:Beställde idag utan Four-C. H.S.B tyckte dessa pengar skulle spenderas på en weekend i en europeisk storstad och mot sådana argument var jag chanslös. Blev en V70 AWD summum med High Performance, Laminerade rutor. Tidur, elspolarmunstycke och nyckel till krockkudde. Seashell met med beiga dynamicstolar med mörk inredning. Missar jag något tycker ni?
Tror nog att du blir nöjd även utan Four-C. V70 utan Four-C är inte på något sätt dålig utan Four-C snarare tvärtom. Det tillför bara det lilla extra med. Det är en fin bil du kommer få med den utrustningen :-)-)
Användarvisningsbild
av Momentum
Amli skrev:
Momentum skrev:Tycker att standard fjädringen på min AWD är helt OK, känns helt annorlunda (stadigare, fastare) än den XC70:a som jag hade på prov innan jag beställde
Självklart är det skillnad på standard fjärdingen på en V70 och en XC70.
Förstår jag också, bara för att kommentara
Amli skrev:Jag tycker det är värt precis varenda krona. Skulle jag köpa en ny Volvo idag skulle det vara det första tillvalet jag kryssade i. Nu kör jag iofs XC70 och det är möjligt att det blir lite större skillnad där då den är ganska svampig utan Four-C.
av Enzo
svendufva skrev:Beställde idag utan Four-C. H.S.B tyckte dessa pengar skulle spenderas på en weekend i en europeisk storstad och mot sådana argument var jag chanslös. Blev en V70 AWD summum med High Performance, Laminerade rutor. Tidur, elspolarmunstycke och nyckel till krockkudde. Seashell met med beiga dynamicstolar med mörk inredning. Missar jag något tycker ni?
Fartberoende servo, småpengar men det är jäkligt nice.
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]