Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tomas T
Hej,
Har fått in skräp i CD-spelaren i form av ett platskort.
Provade att sätta i en CD-skiva med resultat att nu sitter både CD-skiva och platskort fast.

Verkar trassligt att montera isär panelen och Bilia sa att det var jättekrångligt.
Nån som har något bra tips?

Är det titthålskirurgi som gäller?

Har en XC70 -10

/TT
av Enzo
SÅ du fick in ett plastkort i spelaren och tänkte testa att stoppa i en skiva.

Får man fråga, vad förväntade du dig skulle hända?
av Tartryffel
Tomas T skrev:Hej,
Har fått in skräp i CD-spelaren i form av ett platskort.
Provade att sätta i en CD-skiva med resultat att nu sitter både CD-skiva och platskort fast.

Verkar trassligt att montera isär panelen och Bilia sa att det var jättekrångligt.
Nån som har något bra tips?

Är det titthålskirurgi som gäller?

Har en XC70 -10

/TT
Bilia säger alltid att allting är jättekrångligt, lägg inte så stor vikt vid det. Be om en utskrift från VIDA för demontering av stereon, är de schysta så hjälper de dig med det. Jag har inte sökt här på forumet, mycket möjligt att det finns nån guide. Men nog fan klarar du det. I sämsta fall får du lämna in den men det får du ju göra ändå om du ger upp innan du har försökt.
av Mr T
Var det inte nån som skrev om hur de hade loss panelen i samband med montering av typ GPS-kablage?

Förhoppningsvis räcker det med att få loss frontpanelen så kommer man åt cd-spelarens fack bättre.

//Mr T
Användarvisningsbild
av opA
Platskort eller plastkort ?

Nu är jag faktiskt lite nyfiken vad detta plast/platskort hade att göra i CD-spelaren överhuvudtaget ? :roll: :wink:
av Tomas T
Värst vad intresserade ni var om hur detta plastkort hamnade i cd-spelaren.
Ni låter som min fru.
Kom med lite konstruktiva ideer istället!
Kortet passar till en bom på en campingplats...
av Tartryffel
Du har fått ett mycket konkret råd av mig. Det kommenterade du inte. Jag avstod från att kommentera plastkortet för det sitter där det sitter, men jag kan instämma i frågorna vad du trodde skulle hända.
av Mr T
Tomas T skrev:Värst vad intresserade ni var om hur detta plastkort hamnade i cd-spelaren.
Ni låter som min fru.
Kom med lite konstruktiva ideer istället!
Kortet passar till en bom på en campingplats...
Ah, kom igen nu! Du får allt hålla med om att det är lite komiskt att trycka in en cd-skiva efter att ett kort har fastnat - bara för att se vad som händer! :lol:

Man ska bjuda på sina misstag - annars gör andra det =)

//Mr T
Användarvisningsbild
av len
Läste att flera campingplatser infört alko-lås för att få upp bommen vid utfart. Fast om man inte blåser kan man öppna med plastkortet!! Fast då undrar campingbossen varför man inte blåser?? Och vad man gör med kortet?? (lite OT, men jag var bara tvungen,,,) :???: :???:
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]