Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
Hej på er

Är det fler än jag som har problem med ett skramlande ljud från instrumentet/framför ratten nånstans, vid körning på ojämn väg?
Lyxproblem förvisso, men jag lyckas inte lägga handen nånstans och få tyst på det. Innan jag river för mycket ville jag höra om nån haft samma problem.
Kolla denna tråd: Kan det vara samma fel? Volvo har en felkod och en åtgärd som är att man klämmer in en gummilist mellan fönster och instrumentbräda. Många har haft detta fel. Anledningen att jag vet är att en kollega fått det åtgärdat.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... da#p421522
Nä, det är inte instrumentbrädan, jag har den där gummislangen och den funkar sådär, men det blir alltid tyst när man lägger handen på brädan kring larmdioden ungefär.
Det här kommer nånstans från mätarhuset, jag har en diesel och hör det svagt även på tomgång märkte jag idag.
CHSC skrev:Har också märkt av detta skrammel som tystnar när man lägger handen på/omkring lysdioden.
Jo men nu kommer vi off-topic här, skramlet från instrumentbrädan löser du med en gummislang fasttryckt mellan rutan och brädan men det är inte mitt problem.
För tredje gången, nej, :) , det är inte brädan det kommer ifrån. Det slutar inte av att lägga handen på gallret eller runt dioden, det här kommer rakt framifrån.
Men det är väl nåt clips...
av VXC70
du skulle väll ha lämnat in bilen på verkstad när du har garanti om du nu har de kvar.
finns ofta lösningar som tillverkarna lägger in till sina verkstäder för att fixa sånna här fel. kan va nån panel som behöver ja nå ljuddämpande mot skrammel gummi eller dylikt.
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Vad jag tänkte är att skarvarna mellan h[…]

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]