Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lundsbrunn
kan man bygga om så man får vanliga stötdämare istället för nivå?
hur gör man i såfall

jag undrar också på min v70 2, t så står det inget på bakluckan varför gör det inte de på visa?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Törs jag fråga varför du vill byta bort nivåregleringen? Den är ju riktigt bra!

Kring delaken på bakluckan så kan man välja att ta bort den från fabrik. Många tar också bort den själv. Sök på "emblem" så får du upp exempel på trådar i detta ämne.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Om du vill byta från nivåreglering till utan så kan jag göra jobbet gratis åt dig, om du tar mina utan nivåreglering så tar jag dina med! :wink:
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag har iofs inte hört att de skall vara mer känsliga än andra dämpare eller att hydrauliken skall krångla mer än något annat. Frågan är också om själva hydrauliken för nivåregleringen sitter i dämparen eller i själva fjädern. Jag är lite osäker faktiskt. Någon som vet?

Sedan är bilen säkert mer lättsåld om nivåregleringen är kvar.
av Tartryffel
lundsbrunn skrev:sen undrar jag en sak. fläkteten i bilen starta i bland när inte bilen är på å nycken sitter inte i... varför gör det de?
lundsbrunn: Håll dig till trådens ämne när du frågar. Har för mig att det har varit uppe till diskussion med dig flera gånger förut. Du kan inte starta en tråd och fylla den med varenda fråga som kommer upp. Det blir hopplöst för efterkommande att se vad tråden handlar om, därmed svårare för folk att söka = ännu fler nystartade trådar = totalt kaos.

Fläkten går ibland utan att "fråga först", det står i instruktionsboken om det där.

Nivåregleringen sitter i stötdämparna. Fjädern är en "död" pryl. Stötdämparen däremot har ett idealläge som den strävar efter att hålla, så den blir hårdare vid mer belastning och mjukare när man lastar ur.

Om du kör lite, säljer din bil, och bara[…]

Det ser ut som om du har materialbortfall på[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det så men på någ[…]

Nytt försök med bromsarna idag. Riktigt […]