Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peanuts
Jag undrar hur många högtalare som ingår i High Performance-paketet på en MY11? Tittar man på Volvos översiktsbild för HP så ser det ut att vara 8, två i varje dörr. I framdörrarna på min bil syns det tydligt att diskanterna sitter vid backspeglarna och de större högtalarna nere vid golvet. På bakdörrarna syns bara ett högtalargaller nere vid golvet men ingenting annat. Sitter det två högtalare bakom det?
O.K, men är då informationen på volvo.se och broschyren för 2011 fel?

Där står:
High performance ingår:
...
8 st High Performance-högtalare.

Jag kan bara räkna in 6st i min bil, två i vardera framdörr och en i vardera bakdörr. Var sitter det sista paret?
Ja, så ser det ju ut på bilden men jag har bara en högtalare i varje bakdörr. Det ser ju ut som att det ska sitta en liten diskant i varje bakdörr också men den har inte jag på min bil trots att jag har High Performance-paketet. Ska det verkligen vara så?
All information tyder på att det ska vara dubbla högtalare såväl fram som bak, så det borde ju tyda på att det är fel i din uppsättning om du är säker på att du har HP-stereon (lättast att se när man startar bilen/stereon, det står i displayen). I så fall borde du ju vända dig till din handlare och få det åtgärdat.
Ja, blir nog en sväng till handlaren idag för att reda ut det här. Jag har HP-paketet, det står så på ordersedeln och det står High Performance på displayen när jag startar radion. Men det verkar som att jag bara fått Performance-högtalarna som ska ha 6st högtalare.
Peanuts skrev:Ja, blir nog en sväng till handlaren idag för att reda ut det här. Jag har HP-paketet, det står så på ordersedeln och det står High Performance på displayen när jag startar radion. Men det verkar som att jag bara fått Performance-högtalarna som ska ha 6st högtalare.
Funderade också på detta - jag har också HP med bara 2 högtalare bak ... hör av deg vad handlaren säger! :???:
av Enzo
pixelworks skrev:
Peanuts skrev:Ja, blir nog en sväng till handlaren idag för att reda ut det här. Jag har HP-paketet, det står så på ordersedeln och det står High Performance på displayen när jag startar radion. Men det verkar som att jag bara fått Performance-högtalarna som ska ha 6st högtalare.
Funderade också på detta - jag har också HP med bara 2 högtalare bak ... hör av deg vad handlaren säger! :???:
Är ni säkra på att det inte sitter en diskant där då, i en koaxial uppsättning? Det är vad jag tror.
Även jag har HP med 6 högtalare... Om det nu inte är en dubbelhögtalare i bakdörren.?
Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

Tittar du på rätt givare i schemat? Ka[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]