Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ringhede
Är det bara jag som upplever glapp i V70II bilar eller är det något som förekommer på fler?

Har en V70 2,4D 2010

Alltså när man ligger i jämn fart t.ex. 50 km och trycker på gasen respektive släpper av.
Det känns som glappande drivknutar eller trasiga motorfästen men det kan det väll knappast vara?
Blir lite dunk (känns men hörs inte) då man släpper av eller trycker på gasen igen.

Tycker att det är betydligt mer nu och märkte inget direkt då bilen var ny.
Nu gått ca 1200 mil.

Tänkte höra med er här på forumet före jag pratar med Bilia.

Haft en V70N från ny till 21.000 mil och tycket det här är betydligt värre än det som fanns på gamla bilen.

mvh Roland
Mitt råd är att åka ner till Volvo så dom får felsöka, du har väl garanti på bilen förmodar jag.

Mvh GK
Hej
Hade samma problem med min S80 ,tog nästan 2 år att rätta till problemet för verkstaden hittade aldrig felet så jag fick köra tills det blev värre och för någon vecka sedan var jag inne igen och de bytte någon bussning som håller balken som hela framvagnen ligger på, sedan var det tyst. Vilken lättnad efter att ha hört en massa förklaringar, allt ifrån att det är inget glap till att dislarna har mjukare motorkuddar för att de vibrerar mer,kände mig nästan dum när jag kom dit igen att det är något som glappar. Men dem tog det på garantin så jag är rätt nöjd ändå :lol:
B230F går fett

Har nu täppt vacum läckaget men den g&ar[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Det låter väl då som att det kan […]

2 eller 3-polig vevaxelgivare ?

Tittar du på rätt givare i schemat? Kam[…]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt, du ser ut att ha bra skick på bilen[…]