Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Johan023
Har en V70 2011 med High Performance stereo,är det nån som vet hur stort USB minne som stereon klarar av?
Har testat med ett 16gb minne FAT32 formaterat men stereon säger minnet är oläsbart,har provat att formaterat minnet 2 gånger.Någon som har några erfarenheter?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Johan023 skrev:Har en V70 2011 med High Performance stereo,är det nån som vet hur stort USB minne som stereon klarar av?
Har testat med ett 16gb minne FAT32 formaterat men stereon säger minnet är oläsbart,har provat att formaterat minnet 2 gånger.Någon som har några erfarenheter?
Har du kollat vilka format stereon kan läsa, kolla manullen :)

Tartryffels förslag att använda sandisk cruzer är alldeles utmärkt, billiga och bra. Använder själv sådana utom i specialfall.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag köpte ett TDK 16 Gig men fick formatera om det innan det fungerade så det skall funka med 16 Gig. Sedan klarar stereon max 500 mappar inkl undermappar och 12.000 eller om det var 16.000 filer (står i manualen till bilen). Kan vara bra att stämma av det också för om du synkar med ex mediaplayer får du en mapp per artist och sedan en undermapp per album. Då är det lätt att komma upp över 500 mappar.
Användarvisningsbild
av opA
Har för mig du måste formatera minnet till en NTFS-partion.

Sätt i den i en dator.. gå in i den här datorn, högerklicka på minnet och tryck på "Formatera..." sedan väljer du att den ska formateras i NTFS.

Allting raderas på minnet när du gör detta, bara så du vet ! :)
Användarvisningsbild
av Johan023
Tack för svaren.
Det är ett Sandisk Cruzer minne jag har....minnet funkar till att flytta filer mellan datorer men i bilen funkar det inte....oavsett om det innehåller 1låt och en mapp eller 40 artister och 300 mappar.Det är formaterat i FAT32 allt enligt bilens manual...Ska göra nya försök....men skönt att veta att det ska fungera med stora minnen.

Tack alla!
av Tartryffel
opA skrev:Har för mig du måste formatera minnet till en NTFS-partion.

Sätt i den i en dator.. gå in i den här datorn, högerklicka på minnet och tryck på "Formatera..." sedan väljer du att den ska formateras i NTFS.

Ntfs är fel, det fungerat inte i bilen.
av Hson73
Hej,

Det kan vara så att Scandisk har lagt på en liten applikation som heter U3.
För att vara på den säkra sidan, så kör du denna applikation som tar bort U3
http://drivers1.sandisk.com/DriverDownl ... emoval.zip
Notes:

* Your USB device should be plugged in, and U3 Launchpad running (har man inte U3 Launchpad installerat, så är det bara att köra ändå) NOT compatible with Cruzer Titanium Plus

Jag hade samma problem, oavsett hur mycket och i vilka filformat jag formaterade (FAT16, FAT32 eller NTFS) så fick jag inte minnet att fungera i bilen. Men den fungerade utmärkt på datorn. Efter att jag kört launpadremoval så fungerade mitt minne utmärkt.
Mitt minne är: Scandisk Micro blade 16GB
Användarvisningsbild
av Johan023
Tack Hson 73!

Efter ditt tips att ta bort applikationen så fungerar allt utmärkt.
Tack för alla svar och tips!
Användarvisningsbild
av opA
Tartryffel skrev:
opA skrev:Har för mig du måste formatera minnet till en NTFS-partion.

Ntfs är fel, det fungerat inte i bilen.
Oj, okej.. mitt fel. :oops:

740 GLT med AC (som inte fungerar) och tre rattar […]

Tack för hjälpen 😊 nu är röret[…]

Larmsystem

Bakom vänster främre hjulhus; ett omr&ar[…]

Fick lampfel på höger strålkastar[…]