Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tellus
Hej har tänkt köpa en ny s80 , en t6 . Fick ett förslag från en åf som bla. innehöll prog.servo , hp-stereo med 6-cd vxl , dubbla synliga slutrör. Är detta något att ha ? Gissar att cd-vxl aldrig skulle användas av mig .
Prog. servo - bra ? Dubbla slutrör , är det endast för utseende ?
RTI och backkamera verkar intressant .
Andra tillbehör man borde / måste ha ?
Användarvisningsbild
av leiwi
grattis till en god tanke , det är en "kunglig bil!"
vad som den skall ha i utrustning är ju egentligen bara du som vet, men som jag ofta säger "den som har flest grejor när han dör vinner"

det finns mycket på min bil som kanske bara är en utseende sak men det är roligt !
rti är kanske lite förlegat i dag när det finns så många "duktigare" navigationssystem själv valde jag volvos garmin system dock utan att montera den PÅ instrumentbrädan
Blis är något jag av erfarenhet inte valde . mycket irriterande system

Annars är det intregrerade kylskåpet , dvd och digitalteve uppskattat av dom yngre resenärerna
Användarvisningsbild
av Krollspell
Utrustning är ju inviduellt som sagt, men en nästan "naken" T6 lr V8 är inte kul och inte heller särskilt attraktiv som begagnad på en redan tuff marknad.

Jag tycker därför du borde ta med dessa:

- Sportpaket Summum, sänker och ger den ett mycket snyggare r-utseende
- Driver supportpaket, ett måste.
- Teknikpaket premium sound, med bl a keyless, aktivt xeonljus, bättre ljud
- Blutooth telefon
- Laminerade sidorutor, ett måste!
- Tacklucka, ger mycket mer "rymdkänsla" i kupen
- 18 tum, ett måste på en T6:a

Blis har jag bara positiv erfarenhet av. Klart förbättrat jämför med de första versionerna.

RTI är bra men upp till dig om du använder. Skippa backkameran, mest onödig i f h till priset!

Prog servo är bra, men den ryker när du väljer r-paketet. Men ändå fördel det sista.

Lycka till och trevlig midsommar till er alla!
av tellus
Metallic
Lam. sidorutor
Hp-stereo
Driver support - är det paketet med adaptiv farthållare , autobroms , insomningsvarning ?
18" - lågprofil är inte intressantför mig . Kanske skall man ha 16" på vinterdäcken för att ha smalare (205) ?
Misstänker det är stor skillnad på ljud från 225 till 205 ?
Användarvisningsbild
av Krollspell
Vet inte riktigt vad du vill ha för råd av andra, när du själv redan tycks veta vad DU vill ha? Tveksamt om du kan ha 16" fälgar då skivorna till t6 numera är på 16.5" och bilen typad för 225/50 R17. Det är inte nån upplevd skillnad på ljudnivån i kupen mellan 205 och 225. Varför ens köpa en t6:a om du vill "rusta" ner bilen?

Här kan du i stället själv både läsa om vad som finns att välja mellan och vilka funktioner: http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... tures.aspx

Lycka till iaf.
Användarvisningsbild
av jimbakjiba
Har en S80 V8 Summum.
Fantastisk bil. Har bara kört Audi-bilar tidigare, men måste säga att Volvo verkligen lyckats med senaste S80-serien.
Något jag verkligen kan rekommendera är ventlierade säten - du kommer inte ångra dig om du skaffar det. Jätteskönt att svalka sig lite när det är varmt. Progressiv servo är också nice. Det jag saknar men tänker eftermontera är löstagbar dragkrok, något jag hade på förra bilen och som jag nu saknar.
Användarvisningsbild
av Guligan
Köp till de options du verkligen vill ha - skippa resten. Finns ingen anledning att tynga ned bilen med en massa grejer "bara" för att det är en T6. Bilen är av någon anledning Summumutrustad från start. Jag håller med Krollspel om fälgarna - minst 17" då den är typad så.
av tellus
Har nu beställt . driver suport , lam.rutor , park.varnare fram å bak ,drag , metallic
Kupevärmare ( bensin ) dök upp i huvet nyss - kommentar ? 13000 ?
Letar efter caper grön metallic utan att lyckas , kanske någon här vet om ngn handlare som har en ( kanske försent att ändra ? ) bensinvärmaren , måste den beställas NU ?
Erik
12 voltsuttag krånglar

Har du en 12 V till USB adapter i uttaget och seda[…]

Vart på service idag och ska tillbaks om tv&[…]

Ska kontrollera det. Tack för tipset!

Det där beror nog helt på box. Jag har […]