Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag är lite konfunderad över en sak. Det verkar som att några här har köpt V70 II 2,4 D MY 10 och fått dem levererade fabriksnya efter det att jag fått min V70 II D3 MY 11 nu i början av juni. Dvs att Volvo fortfarande producerat förra årsmodellen samtidigt som nästa årsmodell producerats. Har jag tolkat detta rätt? Och i så fall, varför har Volvo gjort detta? ?:-/
Alltså, nu ska vi hålla isär Volvo-bilproducenten och Volvo-bilhandlaren. Det är en skarp gräns i fabriken, när den sista MY-10 byggs och första MY-11 kommer som nästa bil på banan så är det bytt och kommer inte igen. Det skiljer ju bara någon minut från det att sista V70II MY-10 och första V70II MY-11rullar av bandet. Men beroende på eventuella händelser efter bilarna rullat av bandet så kan faktiskt MY-11 lämna fabriksområdet när det fortfarande finns MY-10 kvar inne på området. Då är det också troligt att de blir senare till kunden. Rent teoretiskt kan det också vara så att MY-10 hade längre transportväg/långsammare återförsäljare/bla bla vilket gjort att du fått din MY-11 före dom. Eller så har de som köpt MY-10 antingen fått lagerbilar eller att de kanske fått dragkrok monterad + bes och därför har leveransen dragit ut på tiden? Finns många orsaker.

Men en sak är säker, det byggs inte två olika årmodeller samtidigt! (Utom just vid själva årsmodellsbytet men fortfarande inte blandat)
Guru skrev:
Men en sak är säker, det byggs inte två olika årmodeller samtidigt! (Utom just vid själva årsmodellsbytet men fortfarande inte blandat)
Håller med - Leverans och tillverkning är verkligen två helt olika saker - Jag hade turen att passera brytdatum och få en my11 istället för en my10

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommendera[…]