Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mswalen
Haft bilen inne för parkeringsskada på Bilia i segeltorp, tyvärr..!

resultat: massa skit i lacken, plus att listen på bakrestötfångaren ej monterad rätt

lämna in bilen igen i måndags, då dem polerade bort en prick som fastnat i klarlacken, och "försökt" få fast
plastlisten.

resultat: pricken borta men nu hittade jag fler, plus att det är nåt skräp under klarlacken, och plastlisten har dem bara tryckt dit så den har förmodligen gått sönder för nu fjädrar den upp och ner när man trycker på den, det gjorde den defenetivt inte innan jag lämnade in den.

mitt råd till er alla, lämna aldrig in bilen till Bilia Segeltorp, iallafall inte plåtverkstan.
av cosmosleo
Tråkigt att det blir sådär, har själv bitter erfarenhet då det gäller Bilia Segeltorp vilket resulterade i att jag aldrig mer återkommer till just den verkstan. Att de inte fattar att en missnöjd kund genererar i dålig reklam då man berättar för både vänner och bekanta (och även i forum) vad man råkat ut för.

I mitt fall blev jag bemött med nonchalans som ibland snuddade på rena otrevligheter - till att fel jobb gjordes på bilen och att man hela tiden drog ut på tiden. Jag vill bli bemött på ett proffesionellt sätt där man med en trevlig ton och ärligt framställer vad som ska åtgärdas på bilen och när den är klar. Ingen tuggimituggande och kundfientlig attityd där det lovas hit och dit och fram och tillbaka.

Förmodligen finns det säkert bra och duktigt folk även på Bilia Segeltorp men de personerna jag råkade ut för var tillräckligt för att byta verkstad.

Hoppas det löser sig för dig och din bil.

cosmosleo
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]