Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jahapp, idag har jag då lämnat in min bil för typ 153:e gången för ytterligare ett garanti jobb... Och som motsvarande lånebil fick jag en sketen förbannat manuell v50 som bara har stolen i princip! Då borde man ju kunna köpa en värsting V70 men betala för en v50, fair. Känns ju som att volvo har byggt bilen för att åtgärda allt som inte blev klart innan leverans :)))) Fy vad jag är trött på åka kors o tvärs i den här förbannade stan för att lämna/hämta bilen ytterligare en gång.. :(((

ps: Finnes en fin komplett (då bilen har varit inne 3000ggr, finns ju inte mycket kvar som följde med från början) V70 med mycket lull lull till salu efter sommaren! Kommer definitivt inte vara svårflörtad... :))))))

(nu har jag ruttnat helt!)
ps: känner att jag bara öst ur mig, ehehehe, det där me bygga v70 och betala för v50 kom till av dagens förhandling mellan mig o bilia, eheheh, de hävdar bestämt att motsvarande bil till min bil är en V50 1,6D Drive. som t.o.m saknar ISOFIX fästen. Jag trodde inte det byggdes bilar utan nuförtiden.. men men..
De va som fasiken.. förstår verkligen att du tröttnar då.

Så du kommer sälja den ? :shock:
om du har bilen på verksta så är det väll väldigt bra om dom kan låta ut en bil til dig så du kan göra dina ärenden. om sen bilen inte har automat eller är mindre än din spalar väll mindre roll, så länge du kan uträtta dina ärenden ???

Ekvaionen går inte ihoppsig annars.
Man klagar ofta på att det är dyrt att lämna in bilen på verksta, samtidigt så klagar man på att hyr eller låne bilen inte har rät storlek/motor eller utrustning ???
Vem är det i slutänden som betalar desa verkstadsbilar?
Nyckelfrasen var väl i och för sig "ytterligare ett garanti jobb" , och då kan man väl kräva att man får något som täcker ens behov. Det kan vara rätt jobbigt att vara utan t.ex dragkrok eller fästen till barnstolarna om man verkligen behöver dem..

/Thomas
CarMan skrev:om du har bilen på verksta så är det väll väldigt bra om dom kan låta ut en bil til dig så du kan göra dina ärenden. om sen bilen inte har automat eller är mindre än din spalar väll mindre roll, så länge du kan uträtta dina ärenden ???
jo, det skönt med lånebil, men jag har för mig att det ingår, ingen goodwill alltså. jag satt i bilköer i över en timme för o komma hem från verkstan igår. egentligen skiter jag i vilket skräp jag än få låna, men man blir ju irriterad i.af. har ju ganska många besök sedan oktober då jag fick min bil.

jo, jag ska nog sälja den efter semestern, sedan så tror jag det är färdigt åkt med volvo för en tid framöver, men men vi får se :)
kave skrev:Själv fick jag genomlida min bils första tre veckor i en sketen V70 2.4D Automat. Yuck :)
Ni må ha en extrem djävla megatur må jag säga och kan skatta er superlyckliga , jag har aldrig ens sett röken av någon lånebil när min varit inne på garantirep trots att jag försökt få lånebil. Kalla handen direkt bara.
VolvoB20 skrev:Ni må ha en extrem djävla megatur må jag säga och kan skatta er superlyckliga , jag har aldrig ens sett röken av någon lånebil när min varit inne på garantirep trots att jag försökt få lånebil. Kalla handen direkt bara.
HEHE :P
Själv brukar man få en S60, någon liten clio eller annat barnsligt skoj. :mrgreen:
kave skrev:Själv fick jag genomlida min bils första tre veckor i en sketen V70 2.4D Automat. Yuck :)
Detta må va ironin själv! "genomlida" i en bil där ända skillnaden är 3-4cm i höjd var väl o ta i.... men men, alla har ju olika krav...

Min lånebil däremot är inte ens i klass av min egen. för det första är det en klass mindre. för det andra så saknar den betydande utrustning så som ISOFIX fästen. Jag kör vanligen automat, denna är manuell.

Så kave, lite skillnad är det o lämna in en v70 o få v50, lämna in en xc70 o får en V70... Just varför denna "yuck!" förstår inte jag :))))))))

Fan det vore ju rätt ok om de hade lite fler lager ute i landet än i bara Göteborg, där minsta jävla skruv körs från göteborg. Det blir ytterligare körning med V50'n.. Undra om jag ska passa på o åka en sväng till tyskland eller ngt bara av djävulskap :D:D:D:D:D
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]