Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peterpop
Hej alla,

Då jag kör över smågupp, framförallt bara med ena bakhjulet, skrammlar det precis som på min gammla -04! Tror att oljudet kommer från bakluckan då jag kollat att allt sitter fast bak i bilen!
Sen knirrar det vansinigt då jag svänger runt gathörn och då speciellt då jag svänger höger! Nånting sitter definitivt inte fast där bak!

Detta ljud fanns givetvis inte då jag hämtade ut bilen men har smugit sig på mer o mer.

Nån annan som känner igen symptomen och fått bukt med det hela?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Det kan vara det vanliga fel som finns i massor av trådar. Prova att söka. Det gnisslar till vid karossrörelser och Volvo har en standardåtgärd där de smörjer låsbygeln med ett specialfett (har för mig att det var grönaktigt när de åtgärdade min förra MY08). Gissar att det funkar med i princip vilket "fast" fett som helst om du vill prova själv. Vissa smörjer även gummi-listen men jag skulle prova att först smörja låsbygeln i botten av bagageöppningen.
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]