Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nordanvinden81
#418218
Farsan har en ny lesing bil via företaget (En V70) och de fick den för några veckor sedan men den har ingen usb port eftersom det är Performance Audio. Finns det nån adapter som gör att jag kan koppla ett usb minne och lyssna på mp3 låtar som jag har på det?
Har googlat lite och hittat några varianter men mest till äldre bilar.
av Tartryffel
#418238
USB har inte med performance eller inte att göra. Det är ett tillval, däremot klarar high performance och premium att spela upp cd-skivor med mp3-filer på.
USB- och/eller iPod-ingång går fint att eftermontera, kostar runt 2500-3000 kr inkl mjukvaran men utan montering. Tar en knapp timme på verkstan, du gör det själv på ungefär samma tid för instruktionerna är tydliga och bra.
Användarvisningsbild
av micke011
#418395
Det är inte helt med sanningen överensstämmande, alla bilar tillverkade sedan en viss tidpunkt har USB-anslutning som standard på High Performance- eller Premium-stereon.

Annars kan jag rekommendera Volvos USB- och iPod Music Interface som Tartyffel skriver om, vi betalade strax under 5 TKR inkl montering och hållare (http://vccs.volvocars.se/AccessoriesWeb ... /b6/35.jpg). STORT plus (obs! ironi!) för det enorma 1 GB USB-minne man får med på köpet.. =)
av boopidoo
#424557
Ah, detta vill jag ha! :)

Men bara för att vara på säkra sidan undrar jag var exakt USB-ingången är om man har den, hörde något tidigare om att den ska vara gömd under en gummilist men tycker att det verkar underligt.

Finns det någon fin länk till monteringsbeskrivning på nätet?

Jag har en Volvo V70 II -08 Summum med High Performance Stereo.
av boopidoo
#424610
Länken fungerar inte tyvärr, eller rättare sagt, PDF:en verkar inte fungera så bra.

EDIT: Nu fungerar det av ngn anledning, tack för länken

EDIT2: Länken visar ju bara montering av ipod-hållaren, inte anlsutning av kabel till bilen. Alltså montering av USB till stereon?
Användarvisningsbild
av rosenlorden
#527263
Precis köpt en V70II D5 momentum -08 med high performance stereon. Får den inte förrens om 10dar cirka, trodde det ingick usb i high stereon? Såg nog bara en aux inne i armstödet, eller ligger den dold / måste eftermonteras? Fan, jag som tänkt köpa fälgar precis ju... 8)
Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]