Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pixelworks
Har du fått din 2011? .. vad tycker du om den .. pros/cons :)
av eos1ds
Hej! Fick min för drygt en vecka sedan, grymt nöjd hittintills. Blir min tredje xc70.
Hade tidigare en v70xc-01 samt en xc70-04 och de senste 3åren åkt BMW. Får säga att det har hänt en hel del. Hade tidigare bensinare så det hät är min första diesel. Känns som den här bilen är byggd för att ha en diesel. Hade beställt en my10 som av volvo ändrades till en my11. Blev en försening på en månad. Kan man leva med. Enda skillnaden jag kan se från demo my10:an jag lånade hem är kromet runt mittkonsolen samt nackstöden i baksätet som ser lite annorlunda ut. Ha det gott!
av Linqid
eos1ds skrev:Hej! Fick min för drygt en vecka sedan, grymt nöjd hittintills. Blir min tredje xc70.
Hade tidigare en v70xc-01 samt en xc70-04 och de senste 3åren åkt BMW. Får säga att det har hänt en hel del. Hade tidigare bensinare så det hät är min första diesel. Känns som den här bilen är byggd för att ha en diesel. Hade beställt en my10 som av volvo ändrades till en my11. Blev en försening på en månad. Kan man leva med. Enda skillnaden jag kan se från demo my10:an jag lånade hem är kromet runt mittkonsolen samt nackstöden i baksätet som ser lite annorlunda ut. Ha det gott!
Om jag inte är helt fel ute ska även förbrukningen vara sänkt till MY11, sen om det är något man märker i praktiken är en annan sak.. :)
Användarvisningsbild
av Momentum
Hämtade min D5 AWD MY2011 den 5/6

Mycket nöjd, tycker äntligen automatlådan fungerar ihop med D5:ans vridmoment, slut på höga motorvarv, till det Sportläget som gör bilen väldigt "på bettet"
av eos1ds
Momentum skrev:Hämtade min D5 AWD MY2011 den 5/6

Mycket nöjd, tycker äntligen automatlådan fungerar ihop med D5:ans vridmoment, slut på höga motorvarv, till det Sportläget som gör bilen väldigt "på bettet"
Hej igen! Undrar dock bara om det sk "sportläget" på geartroniclådan, finns det verkligen på en D5:a? Jag hittar det inte på min då jag skjuter den till manuellt. Min är dock en xc70II där det endast verkar finnas på T6:an, kan det vara så?
Användarvisningsbild
av Momentum
eos1ds skrev:
Hej igen! Undrar dock bara om det sk "sportläget" på geartroniclådan, finns det verkligen på en D5:a? Jag hittar det inte på min då jag skjuter den till manuellt. Min är dock en xc70II där det endast verkar finnas på T6:an, kan det vara så?
Då jag för min till manuell, tänds S istället för D i displayen, och lådan är på "bettet" och fortfarande automatisk
Vad står det på sidan 106 i din instruktionsbok? Min bok är både för V70 & XC70 och har en fotnot om att sportläge bara finns på T6 & D5
av eos1ds
Momentum skrev:
eos1ds skrev:
Då jag för min till manuell, tänds S istället för D i displayen, och lådan är på "bettet" och fortfarande automatisk
Vad står det på sidan 106 i din instruktionsbok? Min bok är både för V70 & XC70 och har en fotnot om att sportläge bara finns på T6 & D5
Tjena! Står samma i min instruktionsbok, men när jag lägger den i manual står det bara vilken växel den ligger i inte "S"? Kanske något jag missat att beställa?
Användarvisningsbild
av Momentum
eos1ds skrev:
Momentum skrev:
eos1ds skrev:
Tjena! Står samma i min instruktionsbok, men när jag lägger den i manual står det bara vilken växel den ligger i inte "S"? Kanske något jag missat att beställa?
Jag beställde inget extra, beställde t o m en 2010 men fick 2011, så det är ren flax
av eos1ds
Momentum skrev:

Tjena! Står samma i min instruktionsbok, men när jag lägger den i manual står det bara vilken växel den ligger i inte "S"? Kanske något jag missat att beställa?[/quote]

Jag beställde inget extra, beställde t o m en 2010 men fick 2011, så det är ren flax[/quote]

Tack för infon! Suger verkligen, har skickat ett mail till volvo. Får även prova att ringa försäljaren i morgon och se om det är en gammal mjukvara eller något. Kanske det går att åtgärda i efterhand? Ha det gott!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]