Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NickeDiesel
Hej hopp alla Volvoiter.
Niklas heter jag, jobbar som distriktsansvarig säljare med södra Sverige som jaktmarker.
Gift, 3 döttrar, Villa, Vovve och genuint bilintresserad.
Skall precis byta bort min V70 D5 Momentum -07 efter 19400 underbara mil.
Hade egentligen tänkt vänta att byta till hösten men "snubblade" över en demokörd 2,4D Business Momentum -10.
3000 mil, automat, Ice vit, 17" Canicula, drag, vinge, Bluetooth HF, mörktonade bakrutor mm, mm.
Priset var helrätt så chefen tyckte jag skulle byta nu istället.....Snäll chef :wink:
Leverans på onsdag.....SUCK!..det är ju flera dagar dit!!!!

Undrar lite över erfarenheter från er här på forumet ang. 2,4D (175) med automat.
Ungefärlig förbrukning vid olika körsätt? Söndagstur med familjen kontra stress mellan kundbesöken en fredag
eftermiddag.....
Även andra erfarenheter av denna motor/låda konfiguration, och av bilen i helhet, är av intresse.
Detta är min första tjänstekärra med automatlåda, fyller 40 nästa år så jag får väl skylla på det.... :wink:
Detta blir min tredje V70 med dieselbrännare. Har haft en D5 (163) Business ++ -04, och så nu då min D5 (185)
Momentum -07. I Stallet hemma finns även en 745 SE -92 i mycket fint skick. (En av de 800 sist tillverkade!!)

Tackar på förhand och hoppas kunna "hänga" lite här på forumet i fortsättningen....
MVH/Niklas
Användarvisningsbild
av Momentum
Välkommen till forumet

Detta med automatlåda brukar vi argumenterar fram och tillbaka kring

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=54099

Hur 2.4D är får andra komma med synpunkter kring, helt klart kommer det att gå mera bränsle än i din förra bil

Jag har också haft en V70N D5 Momentum, gick bra, drog förhållandevis lite bränsle även då man gasade på ordentligt
av Tobbev