Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bitez
Äntligen har jag lyft ar...... ur vagn och pallrat mig till BSR...

Jag har ju varit sååååååå kluven på vad, och OM jag skulle optimera bilen. så till sist ringde jag idag till bsr, och förklarade att om jag ska ngn få detta gjort så får vi göra det idag! Allting gick så snabbt, jag åkte dit, de hade bilen inne c.a 1timme, packat o klart.. Det blev t.o.m en JR sportluftfilter (var tydligen väldigt bra att ha i diesel bilar).

Har väl kört lite väl mycket omvägar innan jag kom hem, jag kan summera det hela till att man verkligen känner vridet i bilen. Jösses vilket tryck! Omkörningar är ju lekande lätt... Jag är mäkta imponerad måste jag säga. Det som imponerade mig mest var då man väl trycker till och börja acca så slutar det liksom inte... Det bara fortsätter :)))))))))))) Innan så kände jag nästan att man behövde "ladda om" bilen genom att släppa gasen och trycka till en gång till.

Visserligen har jag väl lite för lite på fötterna för att yttra mig (har ju gjort det för 2-3timmar sedan) men det känns som en annan bil faktiskt. Kan rekommenra vaaaaarrrmmmmttttt, ni kommer inte bli missnöjda :))))))))

Filtret tycker jag däremot att motorljudet har börjat "skorra" snarare än "bullra" :))) men men... i sammanhanget så är det en bagatell.. vilken härlig känsla :)))))
av Twendor
:D :D :-)-)
Fin beskrivelse. Omtrent en slik følelse jeg hadde i vinter når jeg fikk prøve en optimert bil.
Volvo eiere med optimerte biler blir ihvertfall ikke mindre fornøyd med bilen sin. ;-//
Lykke til med en flott vår og sommer i ny optimert bil.
Mvh Twendor.
av Bitez
tacka tackar... ska bli jädrans kul o blåsa i tyskland i sommar :)))))))
av Bitez
ja just det, maskinskada... det skulle komma ett brev hem inom ngr dagar... det ingick i priset :))) jag hade tänkt o betala för den innan jag gick dit, så när han vid disken sa att det ingick blev ju jag positivt överaskad, där av blev ett luftfilter :))) Annars hade jag inte tänkt köpa ngn :)))))))))) genast kände jag att jag fick allting 800 spänn billigare :))) Märkligt hur människan fungerar :)
av Bitez
Idag förstod jag hur alla som kör D5'an känner :) Jag ville inte provköra den innan jag köpte min, då min uppenbarligen skulle kännas grymt slö, och ett jätte missnöje till följd av det..

Fan undra hur D5'an går med bsr uppdateringen, dubbelturbo o prylar.. wow... ska nog bli en vid bilbyte :)))))))))))))
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Låter härligt Bitez :-D Bli inte immun nu bara:-)

Jag har reagerat på att dieseltrimmen alltid ger mycket mer "pang för pengarna" än benintrim. både räknat i effekt och vrid. En ovetenskaplig snabbkoll visade mig att de flesta dieseltrimmen ger minst ca 15% vid nästan alla varvtal. De flesta bensintrimmen ger hälften.....:-( Iofs har ofta turbobensinarna bättre effekt från början men hursom så är det bara att glädjas med dig:-) Jag skulle göra som du - köra långa omvägar.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Skulle gärna höra någon som har BSR på en 205 hk D5.

Väljer mellan Polestar och BSR. BSR ger ju en hel krut extra jämfört med Polestar, men håller prylarna. Garantin kan man ju glömma med BSR.

/H
av dimster
Välkommen till klubben!
Var beredd på att soppaförbrukningen kommer att bli lite högre, du kommer aldrig att köra bilen som du gjort tidigare. Men det är det värt :-)-)
av Bitez
dimster skrev:Välkommen till klubben!
Var beredd på att soppaförbrukningen kommer att bli lite högre, du kommer aldrig att köra bilen som du gjort tidigare. Men det är det värt :-)-)

nä misstänker det efter dagens tur... :))))))))

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]