Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
Just hemkommen med ny-Polestar-ad bil. Trodde aldrig det skulle göra så stor skillnad men den uppgraderingen kan varmt rekommenderas. Nu beter sig bilen som en bensinare vid omkörningar och som en diesel i förbrukningen :)
av Tartryffel
Ronnbaeck skrev:det är 185hk/400nm motorn du har va? som trimmats till 205?
precis. Så jag väntade mig inte så mycket.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Vill gärna ha kommentar och synpunkter från någon som trimmat XC70 D5 aut 2010 med Polestar. Funderar på att trimma men vill veta lite mer först.

Hälsningar

Henry
av bult
Hehe polestar är rena skitet jämnfört med Bsr, och ja, jag har testat båda och kan ju säga att efter Bsr chippet så kände jag mig präktigt lurad av polestar. Med polestar 198 hk och med Bsr 217 hk + bra mycket mer vrid, tilläg att Bsr var billigare =)
av Tartryffel
bult skrev:Hehe polestar är rena skitet jämnfört med Bsr, och ja, jag har testat båda och kan ju säga att efter Bsr chippet så kände jag mig präktigt lurad av polestar. Med polestar 198 hk och med Bsr 217 hk + bra mycket mer vrid, tilläg att Bsr var billigare =)
Garantier och sånt spelar ingen roll för dig hör jag. Finns säkert nån KCR-box du kan trycka dit så du kan ta ut ännu mer. Eller nåt munstycke i nån slang. Kör hårt!

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]