Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joschua
konstig prislista som volvo presenterar i sin "bygg bil" . varför finns det överhuvudtaget med vanliga kinetic och momentum etc när man för ungefär samma pengar får business , business active etc. det står kampanj men den verkar ju vara ständigt pågående i allafall under senaste året.
Två anledningar som jag ser det
1. För att utrustningspaketen finns och går att beställa för de som verkligen vill konfigurera sin bil själv och välja fritt bland alla tillval.
2. För att Business-paketen ska framgå som prisvärda och framkalla känslan att man gör en bra affär om man väljer dessa paket
Finns ju även förtag som har bilpolicy som bara tillåter vissa standarder tex. läder ej tillåtet eller att Kinetic är det som gäller.
Business och Business Active finns inte tillgängligt till alla modeller.
Paketen (summon osv) är framtagna med/för skattemyndigheten. Dom accepterar höjt förmånsvärde med 15000:- fast enskilda tillbehör kanske skulle höja med 20 000. Så köper du med enskilda val, så får du högre förmånsvärde (en vanlig gräns är 7,5 basbelopp dvs 318 000:-).
Fast frågan här är varför man säljer ex Momentum fortfarande när man kan få andra paket som innehåller Momentum+lite till för samma pengar.
andreas_lofgren skrev:Fast frågan här är varför man säljer ex Momentum fortfarande när man kan få andra paket som innehåller Momentum+lite till för samma pengar.

Jag skulle inte bli jätteförvånad om enda skillnaden är att man kan pruta sedvanliga 7-10% på en vanlig momentum medan business blabla är helt nettoprissatt.
joschua skrev:
Jag skulle inte bli jätteförvånad om enda skillnaden är att man kan pruta sedvanliga 7-10% på en vanlig momentum medan business blabla är helt nettoprissatt.
Har en kollega som fått 11% på allt, ink Business Active paketet
Allt är en fråga hur mycket säljaren vill ha kontraktet

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommendera[…]