Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bitez
Jag undrar innerligt vilka som kommer o uppdatera sin 2.4D. Jag har ju väntat väldigt länge på denna lansering. Men shit va klent.. Rena bonnfångeriet detta. från 175hk -> 195hk. o till för ett pris på 10papp! Jösses.

Jag tror de riktiga vinnarna i hela polestar historien är de som har dieslar på 163hk. De får ju i.af riktigt med valuta för pengarna. Jag har även svårt för o tänka mig motivation om att lådan skulle lira bättre av uppdateringen, i proportion till priset dvs...

synd.. i.af synd för mig. Var ju givet annars med alla garantier o dyl :((((
av Cunningham
Och tänk om han har chip-trimmat från någon av de andra firmorna! :mrgreen:

(Förmodligen tyngden av Volvos alla "måsten" som tvingar ner "Polestar". "Vikten" av garantierna tär på accelerationen! ;-// )

Ärligt talat börjar hela affärsideen med Polestar att "stinka". När man ändå lägger upp så mycket pengar för en D5:a, kan Volvo lika gärna trycka i rätt programvara från början. I stället chippar man medvetet ner motorn, låtsas att det tar en viss tid för att "utveckla" Polestar-programmet, samt försöker sedan klämma ägarna på ytterligare 10 papp för något de redan skulle ha fått från början. :-(O)

Inte för att jag kan deras mjukvara i detalj, men förmodligen är det bara en mjukvarunyckel som behövs för att låsa upp en redan befintlig mjukvara. :evil:
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Polestar sitter i en lite konstig sits i och med att de är så hårt knutna till Volvo. De kan ju inte trimma fritt utan gissar att de måste tänka på Volvos modellutbud. Det skall ju inte kunna vara så att en svagare eller äldre motor med trim (d.v.s. en billigare bil trots trimmet) blir starkare än en nyare / dyrare originalbil.

Det är ingen slump att gamla D5 185 med trim hamnar exakt på 205 hästar.......Och 2,4D 163 med trim hamnar också på exakt på 205.......tror att de har förhållningsorder från Volvo Cars här. Det är händelsevis precis samma effekt som nya D5:an....En vägg vid 205.....som en elektronisk fartspärr ungefär :| Eller som att tvingas följa stallorder i en F1-tävling :lol: snopet.....

Sedan skall jag villigt erkänna att även om vissa trim är fjuttiga så är det ändå relativt lite pengar jämfört med vad vissa andra tillval kostar. Så kanske är det prisvärt oavsett?
Användarvisningsbild
av StringerBell
Tjugo extra hästar är inte fy skam för 10000:-

En fjärr till dieselvärmaren kostar typ 7000:- En sketen 6000mila service 4-5 tusen. Nya däck runt om, 7-12000.
av samz
Har funderat på att göra trimmet från 163 til 205 hk. Väldigt sugen iaf. 212 kr per HK är ju inte så farligt!! :o för den stora trimmen.

Såg att de har en Small version av det hela för 5900 till V70II-08, är det ngn som provat den och kan ge en kommentar?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
samz skrev:Har funderat på att göra trimmet från 163 til 205 hk. Väldigt sugen iaf. 212 kr per HK är ju inte så farligt!! :o för den stora trimmen.

Såg att de har en Small version av det hela för 5900 till V70II-08, är det ngn som provat den och kan ge en kommentar?
Ja, 163-hästaren med trim måste vara den bästa valutan för pengarna du kan få just nu. Det ger dessutom rejält tillskott vid alla varvtal. I 2,4D-trimmet så får du nästan 20 hk extra oavsett varvtal. Om du jämför med 2,5FT-trimmet så ser du vad jag menar med mitt inlägg ovan. På 2,5FT får du mellan noll och 10 hk i intervallet 1500-4500rpm.....då ser du vad jag menar med fjuttigt:-) Så definitivt är 163-hästar till 205 det mest prisvärda du kan göra - en fullträff skulle jag säga!

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommendera[…]

Allt du nämner som kan fela borde vara nytt i[…]

Vi har efterforskat nu. Bilen har inte enligt Volv[…]

Du får väl åka och känna p&a[…]