Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bitez
Hmm... Jag tror att de har skrivit in fel bara, den bilen är säkert 3 år gammal, uttagen -07-, och har säkerligen gått betydligt mer än 2500mil.. Sedan så står det ju att den inte ens är importerad än... han har ju den fortfarande reggad i tyskland. Blir ju lite billigare med import bilar, blir ju även problem med försäkring och historia på bilen... Så det är nog inte helt omöjligt med en smärre felskrivning ;)
av Tartryffel
Det står ingenstans att den inte är uttagen -07. Det enda som står är modellår -08. Det finns ju inga V70 II -07.

Priset är fortfarande totalt orimligt. Dessutom sänker man inte priset och försöker ljuga om milen samtidigt. Ska man bluffa så kör man det hela vägen. Annars blir det bara märkligt med "varför är den så billig". Du säljer ju inte en pryl orimligt billigt för att mätaren är backad (om den nu är det). Och så där billiga är inte bilarna i Tyskland heller.
av Enzo
Antagligen ett scamförsök.

Sedan är den ju knappast 200 för billig, snarare 100.
Vem betalar 340 för en 3 år gammal XC70, det får man ju nästan en ny för.

Men sannolikt ett försök till lurendrejeri. Och med tanke på att folk går på nigeriabrev och all annan skit så finns det säkert nån som går på detta också och skickar lite pengar till honom.

Om inte annat så tyder ju kassettspelaren på att författaren knappast har tillgång till bilen.
av Tartryffel
Sant ang priset men 140 är verkligen löjligt. Tror dessutom han har snott utrustningslistan från någon annan annons.
av Bitez
Tartryffel skrev:Det står ingenstans att den inte är uttagen -07. Det enda som står är modellår -08. Det finns ju inga V70 II -07.

Priset är fortfarande totalt orimligt. Dessutom sänker man inte priset och försöker ljuga om milen samtidigt. Ska man bluffa så kör man det hela vägen. Annars blir det bara märkligt med "varför är den så billig". Du säljer ju inte en pryl orimligt billigt för att mätaren är backad (om den nu är det). Och så där billiga är inte bilarna i Tyskland heller.
Jag menade inte att han backat mätaren, jag skrev att han kanske har skrivit fel! Min förra my08 fick jag i augusti 07, så jag förstår inte varför inte hans kunde vara uttagen 07????

så, om man tänker sig att bilen är uttagen 07, att han har skrivit fel miltal (av misstag), då är ju inte 140tkr nå scamming pris, utan snarare får han nog fan inte så mycket mer för bilen, den är ju inte ens imorterad än... fortfarande tysklands reggad.
av Tartryffel
Läs vad jag skrev
"Det står ingenstans att den inte är uttagen -07."

Jag har med andra ord aldrig påstått att den inte kan vara uttagen -07. Tvärtom. Men det är en årsmodell -08 och så billiga är de inte. Inte i Tyskland heller.

Angående att skriva fel miltal: På Blocket skriver man inte in miltalen, man väljer från en lista. Sannolikheten att han valt 2000-2499 istället för, ja säg en nolla till då, måste vara försvinnande låg.
Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

Tittar du på rätt givare i schemat? Ka[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]