Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sandberg80
Har sökt igenom flera trådar utan att hitta något riktigt vettigt, så jag skapar en ny om detta.

Jag är intresserad av en MY11, en V70 D3:a, men jag känner mig hittils rätt irriterad över rabatten som är väldigt låg, och priset blir därav rätt högt.
Jag vill ha en bil med följande utrustning ungefär:
V70 D3
Business Active
Tonade rutor från b-stolpen
Tidur till värmaren

Priset enligt Volvos lista är cirka 329 000:-, jag tänker mig att rabatten borde på hela bilen ligga på cirka 8-9 %, men hittils ligger den på 4-5% (av en handlare än så länge dock).

Vad har ni andra för erfarenheter? Mitt köp gäller ett privatköp utan något fixat "ramavtal"
av Bruce71
Jag fick förra helgen av en handlare ett pris på en D3 MY11 med Business Active på 303500 SEK

Då sas det att det var ett kampanjpris som gällde fram till i tisdags den 11:e maj. Rabatten blev då 7%.

Detta var ett rent köp privat utan inbyte, dock utan några andra tillägg.

Grundpris 304000
Bus Active 20800
Totalt: 324800

Rabatt: 21300
Totalt: 303500

Bygger jag samma grundbil idag på Volvocars så blir det 321800 SEK
Användarvisningsbild
av SvenB
Det finns väl inga "generella" rabatter. Spela ut handlarna mot varandra. Att gå in till en handlare och bara tro att man får 8-9% funkar inte alltid. Sen beror det ju på om man har något byte, då får man ju titta på mellanpriset.
av sandberg80
Ska fortsätta pressa handlarna lite nu i veckan för att få fram ett riktigt pris.
Jag vet av tidigare erfarenhet och från andra märken att det oftast brukar sluta mellan 7-10%.
av HerrC
Helt klart gäller det ju att kolla runt bland olika handlare för det skiljer mycket.
Nu köper jag visserligen tjänstebil o vi har ramavtal på 10% på bilen o tillbehör , dock inte paket. (stolligt jag vet).

Handlare 1 gav mig bilen till ramavtal inget annat alltså 10%, jag sa att det var sämre deal än jag kunde acceptera, då sänkte han priset 2000:- men samtidigt försvann metalliclacken i business activpaketet :shock:

Handlare två gav mig samma bil + Bilias designpaket värt 6700:- + lite andra grejor. Och priset blev ändå 5000:- lägre än handlare 1.

Handlare tre la på ytterligera grejor bl.a drag. Han fick naturligtvis sälja bilen. Totalt blev det 14% rabatt från fullpris. (303000 istället för 351000.) :lol:

D3 , business active , barnkuddar, drag, tidur , designpaket, eluttag mm mm
av Crumar
Det verkar ju vara omöjligt att "Pruta" på paketpriset när man har ett ramavtal som styr, i alla fall för mig...
Jag har fått samma pris av tre handlare som inte är intresserade alls att skicka med något extra!
(Avtalet ger 11% rätt över kan man säga)
Kanske man ska kolla vad man kan pruta utan att nämna avtalet?
av 5cylindrar
Hej,
Bilia säljer ju V70 D3 för 279.900 enl hemsidan. Business active kostar 20.800. Detta tillsammans blir då 300.700. Om Ni då jämför detta med priserna på volvocars.se så borde det bli runt 8-9%? Förmodligen kan man pruta ytterligare någon tusenlapp eller få med några mattor!?

Jag är personligen intresserad av en V70 D3 R-design. Om jag tittar på bilia's prislista så blir detta 279.900 + 20.800 + 19.900 = 320.600 SEK. Priset på volvocars.se är 352.300 SEK vilket innebär en rabatt på 9% innan prut. Inte så pjåkigt enl mitt tycke.

På MY2010 var det så att man inte kunde välja till R-design på deras businesspaket. Frågan är om man kan göra det nu på MY2011?
Användarvisningsbild
av CarMan
Det finns inga 10% att hämta på en nybil. får ni 5% så har ni tur, får då har ni tagit nästan hela vinsten i försäljningen.

Sen kan ju forlk tro att dom får 10% det hela handlar ju om hur mycke man får för inbytet också !!!
det är j bara vid renköp ni i verkligheten ser vad ni exakt betalar
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Crumar skrev:Det verkar ju vara omöjligt att "Pruta" på paketpriset när man har ett ramavtal som styr, i alla fall för mig...
Jag har fått samma pris av tre handlare som inte är intresserade alls att skicka med något extra!
(Avtalet ger 11% rätt över kan man säga)
HerrC skrev: Nu köper jag visserligen tjänstebil o vi har ramavtal på 10% på bilen o tillbehör
CarMan skrev:Det finns inga 10% att hämta på en nybil. får ni 5% så har ni tur, får då har ni tagit nästan hela vinsten i försäljningen.
De flesta ramavtal jag har sett ligger på 10-11% Skulle verkligen volvo teckna ramavtal som man går back på varje försäljning ?:-/

Alla dessa ramavtal var ju utan något inbyte. Vad är haken i det hela, hur kan de lämna 10% - 11% på alla ramavtal då, överfakturera man tjänstebilsåkarna hårt senare på tex servic så man tar tillbaka pengarna på det sättet???
av Hertz
Normalläget är ju enligt följande, ramavtal = volvo står för rabatten, privat = handlaren får står rabatten. Mindre handlare torde ha svårare att ge riktigt höga rabatter. Sen finns ju förstås kampanjer som volvo står för. Vanligt är också det som ett stort staligt företag som är kända för "två hål" planerar börja med, nämligen hänvisa alla tjänstebilsåkare i hela sverige till en enda handlare i stockholmsområdet. Gissningsvis för att denna handlare ger ytterligare rabatt utöver volvoavtalet.

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]