Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
Farväl två fina S60 (-01 och -04), välkommen in i garaget V70 D5 AWD -08. Hämtades idag :)
Intrycket så här långt: skön bil. Tyst, rymlig, skönt ljud. Och fin att se på, trots kombin!
av Amli
Tartryffel skrev:Farväl två fina S60 (-01 och -04), välkommen in i garaget V70 D5 AWD -08. Hämtades idag :)
Intrycket så här långt: skön bil. Tyst, rymlig, skönt ljud. Och fin att se på, trots kombin!
Grattis till din nya bil :-)-) Hoppas du blir nöjd.
av Electric
Grattis till bilbytet och hoppas du blir nöjd. Har själv idagarna beställt en V70 D5 AWD R-Design. Byggde den på volvos sida och blev så förälskad att jag tänkte "henne skall jag ha"! Nu har man 8 jobbiga veckor framför sig.
Användarvisningsbild
av opA
Man får gratulera ! :)

-08.. är det faceliftade V70:n då ? ( Har lite dålig koll när V70 blev faceliftad :oops: )

Bilder ???? :)
av Tartryffel
opA skrev:Man får gratulera ! :)

-08.. är det faceliftade V70:n då ? ( Har lite dålig koll när V70 blev faceliftad :oops: )

Bilder ???? :)
Nä, det är första året för V70 II. Fast det gjorde väl en massa V70N Classic också det året.
Ska slänga upp några bilder, trodde aldrig jag skulle köpa en röd bil men Passion Red var riktigt cool. Snacka om knallröd alltså.
Användarvisningsbild
av opA
Tartryffel skrev:Nä, det är första året för V70 II. Fast det gjorde väl en massa V70N Classic också det året.
Ska slänga upp några bilder, trodde aldrig jag skulle köpa en röd bil men Passion Red var riktigt cool. Snacka om knallröd alltså.
Förlåt.. de kanske heter V70 II och inte faceliftad V70.. så bra koll hade man på just V70 :P

Knallröd ? Fy fasiken vad snyggt ! Tre favoritfärger hos mig; svart, vit och röd !
av Amli
Electric skrev:Grattis till bilbytet och hoppas du blir nöjd. Har själv idagarna beställt en V70 D5 AWD R-Design. Byggde den på volvos sida och blev så förälskad att jag tänkte "henne skall jag ha"! Nu har man 8 jobbiga veckor framför sig.
Klockren bil! När byggde du den på Volvos sida? Jag har provat sen uppgraderingen och D5 AWD går av någon anledning inte att bygga där :(
Vilken färg blev det?
av fredrikwt
jo om man väljer momentum först, eller summum o se går tillbaka till växellådorna... Med r-design gick det dock inte bygga sist

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommendera[…]

Allt du nämner som kan fela borde vara nytt i[…]

Vi har efterforskat nu. Bilen har inte enligt Volv[…]

Du får väl åka och känna p&a[…]