- tor 13 maj 2010, 19:48
#409299
Nu börjar det närma sig bilbyte. Det troligaste är en 2,5 FT Aut Polestar. Jag har dock några frågor:
1. Är det någon här som kan säga något om hur man upplever skillnaden mellan orginalet och uppgraderingen? Inte minst vad gäller hur automaten lirar ihop med motorn. Prisvärdhet kan man ju alltid diskutera så jag är mer intresserad av upplevelsen.
2. Stämmer förbrukningssiffrorna? D.v.s drar den lika mycket(för mycket) bränsle?
3. Förstår jag det rätt att den ger extra effekt när den körs på E85?
Tack på förhand!
1. Är det någon här som kan säga något om hur man upplever skillnaden mellan orginalet och uppgraderingen? Inte minst vad gäller hur automaten lirar ihop med motorn. Prisvärdhet kan man ju alltid diskutera så jag är mer intresserad av upplevelsen.
2. Stämmer förbrukningssiffrorna? D.v.s drar den lika mycket(för mycket) bränsle?
3. Förstår jag det rätt att den ger extra effekt när den körs på E85?
Tack på förhand!
Nuvarande bilar: SAAB 9-3 Aero Cab. XC60 B5 AWD(Bensin). Tidigare bilar:
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,