Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pixelworks
Godmorgon 8)

Et par frågor til USB funktionaliteten:

Om man lägger alle låtar i "root" på minnet, indelar den da automatisk ex Artist - Album - Song, utan att man lägger låtarna i mappar på USB sticket? (på samme sätt som en MP3 CD)

Går det att köra "random" med USM låtar? - båda i root och i mappar?

Har beställt et micro stick på 16 GB - undrar om hastigheten på minnet är ok (Up to 15Mb/s Read; Up to 6Mb/s write)

På förhand tack!

Bild
Användarvisningsbild
av CarMan
Har int detta själv, men är tämligen säger på att det ska funka bra.

tror det var så at man istortsett kan ha obegränsat med låter, men inte hur många mappar som helst (trör även att random funkar mellan mapparna, men det kan ju nn som har det asvara på)
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Hej! Den lägger inte automatiskt till mappar om du inte har det innan. Mappar är dock att föredra då det blir mycket mer lättnavigerat om du har som jag ca 1500 låtar eller så. Stereon klarar max 500 mappar och i princip obegränsat antal låtar. Usb:t klarar random på alla mappar eller bara per mapp. Det bestämmer du i menyn. Men sök på forumet för det finns många trådar om detta.
Senast redigerad av 1 Racetwin2, redigerad totalt 0 gånger.
av Tartryffel
Hastigheten är inga problem alls. En normal MP3-fil är runt 1 MB för en minuts speltid. Ditt minne kan alltså skicka in 15 minuters speltid på en sekund.
Användarvisningsbild
av pixelworks
Tartryffel skrev:Hastigheten är inga problem alls. En normal MP3-fil är runt 1 MB för en minuts speltid. Ditt minne kan alltså skicka in 15 minuters speltid på en sekund.
Yes :wink: - men jag tänkte mere på när den skal läse ind 2 000 låter, när man söker eller bläddrar t.ex.
av Tartryffel
Förstår inte hur du menar nu. Läsa in 2000 låtar betyder ju inte att den läser hela filen. Samma sak när du bläddrar, det innebär inte läsning av hela filen.
Du kan ju tänka dig själv hur långsam en dator skulle bli om du skulle bläddra i en mapp med ett antal större filer i isåfall.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Det tar ca 20-30 sekunder varje gång man startar bilen att läsa in all info på USB:t. Det är endast inläsningen när du startar bilen som tar tid. Jag har ett 16 Gigs USB som är fyllt till 2/3 ungefär. Ca 350 mappar och 1300 låtar. Att navigera mellan mapparna går fort och även scrolla i långa listor av låtar. Scrollfunktionen ökar också hastigheten om du håller inne knappen i någon sekund eller två.

p.s mapparna är det som tar tid att läsa in - ju färre mappar dessto snabbare går det.
av Tartryffel
Emiljonsson7 skrev:Det tar ca 20-30 sekunder varje gång man startar bilen att läsa in all info på USB:t. Det är endast inläsningen när du startar bilen som tar tid. Jag har ett 16 Gigs USB som är fyllt till 2/3 ungefär. Ca 350 mappar och 1300 låtar. Att navigera mellan mapparna går fort och även scrolla i långa listor av låtar. Scrollfunktionen ökar också hastigheten om du håller inne knappen i någon sekund eller två.

p.s mapparna är det som tar tid att läsa in - ju färre mappar dessto snabbare går det.
Japp, och det tar längre tid att läsa många filer än en stor. Dessutom är det mycket tveksamt hur snabbt själva USB-interfacet i bilen är. Det finns liksom ingen anledning att bygga in ett supersnabbt (och dyrare).
Användarvisningsbild
av Momentum
Tartryffel skrev:
Japp, och det tar längre tid att läsa många filer än en stor..
Det är väl snarare att det tar längre tid att läsa in att det finns många filer än en fil, eftersom innehållet i filen inte läses utan bara att det finns filer, så spelar inte storleken någon roll, denna gång :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Vad jag tänkte är att skarvarna mellan h[…]

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

AC & kylfläkt