Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Jag tycker det är oerhört rörigt med olika effekt uttag på samma motorbenämning. Personligen tycker jag att t ex D3 ska ha samma effekt uttag oavsett vilken modell den sitter i. Annars kan den lika gärna heta något annat.
av Linqid
Ska man tolka detta som att 3.2 åter erbjuds till S80 och V/XC70 och att XC60 nu erbjuds med samma motor samt att T6 kommer tillbaka?
Användarvisningsbild
av na96gen
Linqid skrev:Ska man tolka detta som att 3.2 åter erbjuds till S80 och V/XC70 och att XC60 nu erbjuds med samma motor samt att T6 kommer tillbaka?
Tyvärr inte, utan de kommer bara andra marknader tillgodo där de redan finns.. :???:
av perhall
3.2-motorn (som jag verkar vara en av få som gillar:)) har ju fått ordentligt sänkt förbrukning. 8,9 i S80 med 243 hk är inte fel...
av Linqid
na96gen skrev:
Linqid skrev:Ska man tolka detta som att 3.2 åter erbjuds till S80 och V/XC70 och att XC60 nu erbjuds med samma motor samt att T6 kommer tillbaka?
Tyvärr inte, utan de kommer bara andra marknader tillgodo där de redan finns.. :???:
Inte ens nya 2.0T verkar ju hitta ner i XC60 om man ska tro pressreleasen (motorsidan på svenska hemsidan är uppdaterad, och inte heller där finns den med), undrar lite lätt vad för stolpskott som är ansvarig för XC60:s motorutbud i Sverige.

Kunder som inte vill köra diesel lär ju kika på annat.
Användarvisningsbild
av pixelworks
Funderar på om det betyr att S80 D5 MY11 kommer med sportläge i automatvxl. ?
av perhall
pixelworks skrev:Funderar på om det betyr att S80 D5 MY11 kommer med sportläge i automatvxl. ?
Det är väl just vad som står? Grattis till dig då! Det lär väl även innebär att icke-sportläget blir lite mer harmoniskt.
PH
Användarvisningsbild
av pixelworks
perhall skrev:
pixelworks skrev:Funderar på om det betyr att S80 D5 MY11 kommer med sportläge i automatvxl. ?
Det är väl just vad som står? Grattis till dig då! Det lär väl även innebär att icke-sportläget blir lite mer harmoniskt.
PH
Yes - det är præcis det jag hoppas på!! 8)
Luftkudde domkraft

Någon som provat luftkuddedomkraft 3delad oc[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]

Dämparna är samma som vanlig v60,är[…]

Sedan börjar den "bluddra" och ka[…]