Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gages
Har använt Volvo original husvagnsbackspegel till min tidigare V70 -06. Nu satte jag speglarna med stor tvekan på min nya XC70. Det är inte lätt att stänga motorhuven då. Ska det vara så?
Användarvisningsbild
av gages
UpplandsMotors tillbehörskille hade ett längre samtal med Volvo i Göteborg och fick reda på att det inte längre finns några skärmbackspeglar till de nya modellerna. Synd. Är det någon som använder andra fabrikat till XC70?
Användarvisningsbild
av Xytras
Jag har alltid använt speglar som sätts fast på backspeglarna, tycker dom är mer praktiska och dom finns i flera olika storlekar som är anpassade för diverse biltyper. Jag är livrädd (förmodligen helt i onödan) för att det ska bli lackskador med såna där som man klämmer fast under huven :)

Jag köpte min speglar hos närmaste husvagnsåterförsäljare.
Jag köpte backspeglar för mont på skärmen till min Xc70-08 (Volvo orginal)använt dessa 2 år utan problem.
Visst är det tajt mellan huv o skärm men har inte gett några skador. Fördelen med just XC70 är väl den svarta plasetn runt hjulhusen oftast där ev skador uppstår.
Personligen anser jag backspeglar monterade på speglarna är helkass, men detta beror ju naturligtvis hur mycket du kör och vilken husvagn du har.
Själv drar jag runt på en Knaus monsun -76:a ibland! (gissningsvis 3m lång och 185cm bred) Den är så smal så man ser med vanliga speglar!

Gissa om folk skrattar när dom ser en med den bakom Volvon! :D
Användarvisningsbild
av gages
Jag köpte backspeglar för mont på skärmen till min Xc70-08 (Volvo orginal)använt dessa 2 år utan problem.
Ändringen kom med XC70II år 2009. Nu är det ännu tajtere mellan huv och skärm. Jag tycker också att skärmmonterat är suverän till större husvagnar.
Användarvisningsbild
av gages
Nu har jag fått reda på att det finns "nya" husvagnsbackspeglar till V70II, XC70II modeller fr o m MY10. Kompletta spegeln har reservdelsnr 44713 001 och nöjer man sig bara med den platta foten för att ersätta från tidigare modeller beställer man 44713 002.
gages skrev:Nu har jag fått reda på att det finns "nya" husvagnsbackspeglar till V70II, XC70II modeller fr o m MY10. Kompletta spegeln har reservdelsnr 44713 001 och nöjer man sig bara med den platta foten för att ersätta från tidigare modeller beställer man 44713 002.
HUSVAGNSBACKSPEGEL 1.389:-
Enkel att montera. Kan fällas in vid
trånga passager. Passar Volvo S80 07–,
V70, XC70 08–
och Volvo XC60.
Art nr 44713001

http://www.volvokort.com/dokument/volvobutiken/VB3.pdf

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommendera[…]