Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det intressanta är väl i dagsläget om de gör det som de vill ha betalt för. Läs näst senaste numret av Vi bilägare. Där blir Bilia rätt hårt r-.
Och då pratar vi bara om ett endaste stickprov.
Mekken som missade ska få andra arbetsuppgifter.
Nu går det inte att lämna in på Bilia längre fram för det kan väl inte bara vara en endaste liten mek som håller på så här..... :roll:
Service 2.0 kostar inget extra.

Volvo har kått ut till ÅF med några saker man tycker at man ska trycka lite extra på, för att bli bättre än konkurenterna, ut över detta så går man in o bjuder på en mjukvaru uppdatering.

Volvo vll säga att nu höjer vi ribban till nästa nivå, o gör detta lite tydligare genom att kalla det för service 2.0 (alla servicar du beställer är alltså service 2.0) men du kan välja bort mjukvaru uppdateringen om du inte vill ha den.
Användarvisningsbild
av Bosa
Är service 2.0 något som bara gäller vid vanlig service eller är det något som verkstäderna ska applicera om jag t ex lämnar in bilen för byte av spolarvätskebehållaren endast? Alltså en åtgärd som sker mellan serviceintervallerna.
Bosa skrev:Är service 2.0 något som bara gäller vid vanlig service eller är det något som verkstäderna ska applicera om jag t ex lämnar in bilen för byte av spolarvätskebehållaren endast? Alltså en åtgärd som sker mellan serviceintervallerna.
Ingår i vanlig service, inte enskilda jobb.
av CDr
Har varit inne på service, (v70 my09 2.5ft) men hur ska man veta om man fått någon ny mjukvara på köpet.
Stod inget om ny mjukvara på jobbpapperet och ingen som sa något när jag hämtade bilen :?:
CDr skrev:Har varit inne på service, (v70 my09 2.5ft) men hur ska man veta om man fått någon ny mjukvara på köpet.
Stod inget om ny mjukvara på jobbpapperet och ingen som sa något när jag hämtade bilen :?:
Står det på kvittot att du gjort en bas service, så har du fått mjukvara
Står det att du gjort en anpassad service så ahr du inte fått ny mjukvara
har du gjort den extra mellan servicen som etanolbilarna gör mellan vanliga servicarna så har du inte fått mjukvara (då denna ervice endast är et olje byte, då motor oljan inte håller hela service intervallen om bilen går på E85)
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]