Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bitez
Jag känner att jag inte kan släppa detta ämne... Blir irriterad över mig själv hur klåfingrig man egentligen kan vara! Har bestämt mig 100ggr för o släppa ämnet med "uppgradering", men det går nästan inte en dag utan att jag surfar in hos polestar eller bsr :)))))))))))

Jag vill verkligen ställa denna fråga till samtliga medlemmar av forumet som kör V70/s80 II modellen... Är det någon som har gjort en bsr uppgradering, eller känner någon som har haft några problem???? (då menar jag inte sånna konstiga intermittenta fel som bara finns, utan verkligen har åkt på en svidande kostnad) Skulle vara intressant o veta om någon verkligen har åkt på en nitlott i form av 5 siffriga rep. kostnader... Eller är det en myt och skrämsel från biltillverkaren att "händer det ngt så är det bye bye!"

(om polestar kan lyfta arslet ur vagn och releasa effektökningen efter en uppgradering kan jag personligen äntligen bestämma mig för vilket utav den förbannade uppgraderingen jag ska satsa på)

((jo jag vet att samtliga garantier och bla bla bla bibehålls med polestar))
av dimster
Jag har bokat tid hos BSR för trimning av min bil och min vän som har en D5 185hk tänker vända sig till BSR istället för polestar. (Visserligen finns det ingen polestar-trimning till min bil.)
Först och främst för att originalgarantierna ändå redan är väck på D5an och inte mycket kvar på min bil. Samt att servicen hos BSR är duktigt mycket bättre än hos min volvoÅF.
Har själv aldrig hört talas om någon som har trimmat sin volvo hos BSR och råkat ut för riktigt svidande kostnader. Det värsta jag har hört är att LMMen gått sönder pga felaktigt inoljat sportluftfilter.
av Haen
Har liksom du Dimster, en T6:a och är intresserad av dina kommande erfarenheter av "BSR-uppgraderingen" Mina garatier har gått ut så just det är inget problem. Vad jag har hört så kommer inte Polstar att göra något för T6:an.
av Bitez
Hmm... vad det gäller garantier så är det ju sådant som är direkt kopplad till själva trimmningen som ryker. Då kan man ju komplettera detta med bsr's försäkring. Jag har faktiskt ägt en xc90 D5 med bsr, gick väldigt bra den bilen, var supernöjd, dock så var det mycket annat fel med den som inte hade med motor o låda att göra. Det ända var att ibland kunde service lampan indikera (triangeln i mitten) orange, vilket inte är allvarligt, då jag kollade upp det så hittade man inga fel, men körde jag utan trimm då försvann indikeringen. Så jag vet inte, men det är inget jag skulle vilja ha på en bil som är drygt 6mån gammal :)))))
av CalleV70
På min förra bil (D5 163 hk) hade jag KCR. (Kanske lika som alla andra?), Det hände ibland att motorn tappade kraft, gula motorlampan tändes. Kraften återkom efter 5-10 sekunder, Adaptiva insprutare kände av för högt bränsletryck och gick väl ner i något viloläge. Men som sagt, efter några sekunder var den normal och jag var nöjd med systemet. (Fast felkoden fick dom släcka vid service). Troligen kunde man undvika detta genom att ställa ner boxen ett hack (lite slöare/långsammare), men det ville jag inte.
av Twendor
Ingen av de jeg kjenner i alle fall :D
av dimster
Haen skrev:Har liksom du Dimster, en T6:a och är intresserad av dina kommande erfarenheter av "BSR-uppgraderingen" Mina garatier har gått ut så just det är inget problem. Vad jag har hört så kommer inte Polstar att göra något för T6:an.
Har fått tid att lämna in bilen nästa vecka och den kommer att stå där i 1-2 dagar. Styrenheten måste skickas till växjö för att låsas upp. Ska bli intressant att se skillnaden. Kommer också byta ut avgassystemet och måste prata med BSR om deras uppgradering stödjer att man byter ut avgassystemet från grenröret och bakåt och inte bara från katten bakåt. 3" ferrita rostfritt måste låta väldigt smarrigt :P
Användarvisningsbild
av CarMan
dom där försäkringara som säljer till sina trim, täcker inte allt, tänk på det!!!
Jag hade en bil för et tag sedan som ioförsig inte var BSR trimmad, men de var inte trimmad av polestar iala fall. han fick problem med automatlådan (vet inte om trimmet var orsaken till lådraset, men det kan inte uteslutas) Krixer var ju bara det att varken försäkringen eller volvo vill ta kostnaden...
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]