Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peanuts
Hej!

Jag beställde min nya V70 1.6D den 13:e april och sagd leverans är i juli. Är det någon som vet hur processen ser ut från nu till då ungefär? När börjar bilen byggas, när får jag uppgifter så jag kan logga in och följa allting osv. Kan jag lita på leverans i juli eller kan det bli förseningar?

Mvh

Pontus
av knicklas
Om du har fått något ordererkännande på din beställda bil ska det finnas ett "avslutsnummer", på papprena från Rejmes står det längst upp i högra hörnet t.ex. Med detta loggar man in på http://www.volvocars.se/leveransinfo .
När jag beställde min 2010 2,4D sa säljaren: "leverans i slutet på april förmodligen, kanske början på maj". Levarsinfosidan sa först leverans preliminärt vecka 18, men nu är det framflyttat till vecka 17!!! :D :D :D I mitt fall verkar man alltså hålla lev.tiden väldigt bra!

Personligen skulle jag önska lite mer av denna sida, med lite mer detaljerad info om vad som görs med bilen. I mitt fall gick bilen från "Definitivt planerad" till "Din V70 är färdigbyggd" över en natt!? Förvisso byggs väl en bil ihop på en kafferast nu för tiden, men tänk att följa din bils födelse via en webkamera t.ex.... Hehe...! :shock:
av abbex
Jag beställde min V70 1,6d den 13 mars.

Först var det beräknad leverans i början av maj, sedan slutet av maj och nu början av juni.
På Bra bils hemsida visas leveransstatus slutet av juni. Säljaren säger dock fortfarande början juni. Snurrigt...
Användarvisningsbild
av Guligan
LOTEZ skrev:Det tar ca 13h att bygga en V70 II :shock:
Det skulle ta mig 13år :)
Hehe, ja det skulle vara intressant om man fick en ny Volvo i "IKEA-paket" att montera själv...
av Peanuts
knicklas skrev:Om du har fått något ordererkännande på din beställda bil ska det finnas ett "avslutsnummer", på papprena från Rejmes står det längst upp i högra hörnet t.ex. Med detta loggar man in på http://www.volvocars.se/leveransinfo .
Jag har ett nummer på en orderbekräftelse från bilfirman Rolf Ericsson Bil och där har jag ett fält där det står Kundorder och som ser ut XXX XXX -X. Försöker jag använda det på Leveransinfo får jag meddelande om felaktigt nr.
Bilförsäljaren skrev att han skulle återkomma med beställningskoden senare men jag har inte hört någonting ännu.

/P
av knicklas
För min del är det ett 7-siffrigt nummer, och kallades som sagt "Avslutsnummer". Prova utan strecket?
I mitt fall stod avslutsnumret på orderpapprena som skickades hem per post.
av Peanuts
Jag testade även utan strecket men det fungerade inte det heller. Jag får vänta lite, det har ju trots allt bara gått några dagar sedan beställningen.
Användarvisningsbild
av Jensen
Kundordernummer är enbart ett nummer som finns i
Volvohandelns egna säljsystem. (Tacdis)
Det nr du skall ha är ett CIS nr, alltså fabrikens
egna beställningsnummer.
CIS numret borde du få ihop med din Orderbekräftelse.
I annatfall så kan säljaren se det efter ca24 timmar från
det att beställningen gjorts i CIS
av Peanuts
Nu har jag fått inloggning och beräknad leveransvecka är 24. Om det håller så är det ca 5 veckor tidigare än vad handlaren sa första gången.
Bilen står fortfarande på första steget, dvs beställd.

Helt rätt!! Att bygga den har i detta fall i[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Så här ser aggregataxeln (Volvos namn p[…]

Pilot Assist

Finns det olika Pilot Assist? Jag har kört li[…]

Visa din semesterbil(d)

Vart ju inte bara öl, korv och sightseeing ut[…]