Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olofgeo
Vad skiljer en momentum från business momentum?,funderar på att slå till på någon av dom sista 2,4d-10.
av Tobbev
Jag tror inte det skiljer nåt. När jag beställde min business summum så jämförde jag med "vanliga" summum-paketet och då skiljde det inget alls.
Användarvisningsbild
av Gurra82
inget skiljer dem åt. Fast köp en business summum, om du nu kan få tag i en sån, du kommer inte ångra det. Jag tänkte först köpa en business momentum, men min kära sambo fick mig att ändra orden till en summum, värt varenda krona. Hur som helst du kommer bli nöjd. Jag är kanon nöjd! De två sista tankningarna har jag snittat 0,59 liter (uträknat manuellt, inte färdatorn)
Användarvisningsbild
av Gurra82
philipsguy skrev:Metallic och bluetooth HF ingår väl i business eller hur!
det är bara på 2,5ft, det gällde nog oxå dieseln, men bara början av business kampanjen, det gällde inte när jag köpte min bil i slutet av dec 09
av knicklas
Jag tror inte att metallic uttryckligen ingår i business, däremot "bjussade" säljaren på det när jag beställde. Antar att det är den posten på en bil som Volvo lättast kan pruta bort, och då kan säljarna kanske ha det som ett ess i rockärmen vid en prisdiskussion...

Blåtands HF ingår inte!

Härliga siffror Gurra82!!! Ska bli mumma att plocka ut vagnen, är nog tre veckors väntande kvar till leverans...
Användarvisningsbild
av Gurra82
knicklas skrev:Härliga siffror Gurra82!!! Ska bli mumma att plocka ut vagnen, är nog tre veckors väntande kvar till leverans...
och skall tilläggas, har dessutom haft takboxox den senaste tankningen. Men jag antar att det varma vädret bidrar till den lägre förbrukningen, värmaren går ju inte lika mycket nu precis.
av olofgeo
Tack för svaren,det blir en momentum då,jag vill inte ha helläderklädsel då faller summum bort,har även provkört 1.6drive,den funkar helt ok i stan och 70väg, men när det går fortare blir prestandaskillnaden tydlig,men som privatperson finns en del pengar att spara,men bilen kostar lika mycket som 2.4d.Någon som vet skatten på 2.4d man. 2011?
Användarvisningsbild
av Gurra82
olofgeo skrev:Tack för svaren,det blir en momentum då,jag vill inte ha helläderklädsel då faller summum bort,har även provkört 1.6drive,den funkar helt ok i stan och 70väg, men när det går fortare blir prestandaskillnaden tydlig,men som privatperson finns en del pengar att spara,men bilen kostar lika mycket som 2.4d.Någon som vet skatten på 2.4d man. 2011?
Fast finns V70 2,4d som 2011? du har köpt en lagerbil av 2010 va?, jag har manuell 2,4d 2010 och skatten är 3921kr per år
Användarvisningsbild
av greendevil
Gurra82 skrev:Fast finns V70 2,4d som 2011?
Nej, nomenklaturändringen slår på den varianten: 2.4D blir D3 för MY2011

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]

Stänkskydd

Inget större fel på Vparts stänksk[…]