Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bitez
Som tidigare nämnd så var jag inne hos bilia i veckan... De har en kampanj som heter movieline. Denna är lämpad för (vad jag förstod) för V70 II bilar samt följande S80 kaross. Kort sagt eftermonterade video skärmar på nackstöden. Jag la inte för mycket vikt på kampanjen då vi har en extern bärbar till min dotter. Dock så har den nu lagt av, så det måste köpas en ny. De bättre kostar ändå runda släng 2,5-3tkr.

Movieline kampanjen skulle kosta runda släng 10tkr. Jag märkte samtidigt direkt att säljaren inte var alltför insatt i prylarna, då lönar det sig sällan o fråga vidare. Här lyder min fråga:

Har ngn sett eller läst ngt om den här prylen? Är det ngt att satsa på?

spontant så tänkte jag att RSE kan slänga sig i väggen med 27tkr i pris, då man kan få snarlik för runt 10tkr, fastän det är eftermonterad så såg det himla snyggt ut. Om det visar sig vara ngt riktigt bra så skulle jag tänka mig köpa denna pryl :)

Kom gärna med lite info och reflektioner om det är värt eller ej :)))))))))))))))))
Användarvisningsbild
av Momentum
I USA har Volvo sålt en lösning där varje nackstöd haft en fristående DVD spelare per nackstöd
På direkt fråga om dessa skulle gå att köpa här hemma så var svaret Nej
Det är möjligt att man "nyktrat" till nu och tänker erbjuda detta även i Sverige
av Bitez
Jo men det är nog ngt liknande... nu vet inte jag varje enhet är fristående eller ej, men snygt var det i.af
av Bitez
Hmmm... läste precis på volvo tillbehör:

"OBS!
Det rekommenderas starkt att RSE kombineras med batteri H8 90 Ah. Kontrollera med återförsäljaren om bilen är fabriksmonterad med H8 batteri.

RSE kan inte kombineras med bränsledriven värmare. Detta för att undvika försämrad batterikapacitet p.g.a. strömförbrukningen."

vilket skräp! Jag har ju använt en extern, har inte märkt ngn "försämring av batterikapacitet!"
Användarvisningsbild
av leiwi
Bitez skrev:Hmmm... läste precis på volvo tillbehör:

"OBS!
Det rekommenderas starkt att RSE kombineras med batteri H8 90 Ah. Kontrollera med återförsäljaren om bilen är fabriksmonterad med H8 batteri.

RSE kan inte kombineras med bränsledriven värmare. Detta för att undvika försämrad batterikapacitet p.g.a. strömförbrukningen."

vilket skräp! Jag har ju använt en extern, har inte märkt ngn "försämring av batterikapacitet!"

Bullshit!!

Jag har både RSE, DigTV , bränslevärmare och intregrerat kylskåp Orginal monterat , inga bekymmer
av Bitez
leiwi skrev:
Bitez skrev:Hmmm... läste precis på volvo tillbehör:

"OBS!

Bullshit!!

Jag har både RSE, DigTV , bränslevärmare och intregrerat kylskåp Orginal monterat , inga bekymmer
Huuuaaaa... Är det ngt du har missat???? Finns väl inte mer o plocka hos volvo :PPPPppppPPP
Användarvisningsbild
av kave
Köp ett par ipod touch istället så kan ungarna spela spel, se på film, lyssna på musik etc etc., dessutom var för sig.

Skärmar i nackskydden var inne på 90-talet i USA om man körde Lincoln Navigator. Nu ser det bara löjligt ut.
av Bitez
kave skrev:Köp ett par ipod touch istället så kan ungarna spela spel, se på film, lyssna på musik etc etc., dessutom var för sig.

Skärmar i nackskydden var inne på 90-talet i USA om man körde Lincoln Navigator. Nu ser det bara löjligt ut.

Hmm... nääää.. löjligt tycker jag inte det är, men däremot förbannat händigt då man slipper allt trassel med sladdar o dyl. Vi har ju en extern spelare där min dotter ibland sparkar lite vilt och kommer åt strömsladden, vips stängs den av, och under färd är det nästan omöjligt o starta om en film, då jag har alla i ett usb minne. därför tyckte jag ideen var väldigt god. Min personliga åsikt är att det ser himla snyggt ut... Men men... som sagt, smaken som baken...

Jag undrade mest om det var ngn som var lite insatt i det tekniska, vad den klarar av, om det går o ansluta ytterligare maskiner o.s.v

det kanske inte är värt o slänga 10tkr i.af
av perhall
kave skrev:Köp ett par ipod touch istället så kan ungarna spela spel, se på film, lyssna på musik etc etc., dessutom var för sig.

Det är även ok i Economy Class på Atlantflyg tycker jag...
Luftkudde domkraft

Någon som provat luftkuddedomkraft 3delad oc[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]

Dämparna är samma som vanlig v60,är[…]

Sedan börjar den "bluddra" och ka[…]