Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tassbonn
Jag har som jag tycker en enkel fråga som jag ställt till Bilia, men de kan inte svaret, så jag försöker här.
Finns det någon fysisk skillnad mellan V70 2,4d-08 och V70 d5-08? Eller är det bara programvara som skiljer?
av Moody
D5 levererades som standard med något bredare däckdimension än 2,4D (om vi nu inte pratar enbart motor alltså)
av tassbonn
Egentligen handlar det om motorn.
Anledningen till att jag undrar är att jag har ett oljud i min bil som av Bilia kallas för en karaktär som återfinns hos alla 2,4d- 08, dock inte på d5-08.
Så om det då är som ni säger så borde jag ju löst ett jätteproblem åt Bilia och Volvo nu. Släng på programvaran som finns i d5 så är problemet ur värden, eller vad tror ni!? "ironi"
av Lövet
Rena sagor från Bilia för att slippa göra jobbet ordentligt.
av Steff 99
tassbonn skrev:Ja Bilia hänvisar ju bara till Volvo som har godkänt bilen som "frisk"........
Det är tydligen ett typisk förklarning när Bilia inte vet , "Volvo har sagt att det är ok!"
Vilket man försöker att slå i kunden, att denna person på Volvo har en magisk kraft att via telefon konstatera att bilen är okey.

Precis som när läkaren inte vet , då är diagnosen en "förmodad virusinfektion" det försvinner av sig själv.
av Lövet
"Det är inte ett fel, det är en egenskap" Kreativ fellösning, Bilia-style.

MEN, det duger inte. Enligt konsumentköplagen är en vara felaktig om den med hänsyn till priset har egenskaper som är väsentligt sämre än man har rätt att förvänta sig.

Nu vet jag inte exakt vad felet är men en motor som har missljud för sig är inte okay i den prisklass som Volvo rör sig i.

Har själv reklamerat 100% "fungerande" produkter med hänvisning till att de är sämre än man kan förvänta sig i prisklassen. Handlarna knorrar ofta, men konsumentköplagen är på din sida.
av Lövet
Hmm, då blir det ju faktiskt lite annorlunda i och med att det är köplagen som gäller.

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]

Stänkskydd

Inget större fel på Vparts stänksk[…]