Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOTEZ
Tjena!

Dags för service började lysa idag så det är bara till o boka tid.

Varför redan dags?
Bilen har bara gått 1332mil och är 4 dagar ifrån o fylla 9månader

Någon som vet va en årsservice/1500mil kostar på 2.5FT MY10?

//LOTEZ
av Bitez
vad jag vet så är det ju bara en mellan-service, i princip bara olje byte.. kan ju inte vara många kronor, 1-2tusen tror jag
av perhall
LOTEZ skrev:Tjena!

Varför redan dags?

//LOTEZ
Kan det kanske vara så enkelt som att det är 12 månader sedan bilen rent mekaniskt togs i bruk, dvs. lämnade fabriken?
Användarvisningsbild
av SvenB

Varför redan dags?
Det är väl första steget på "trestegsraketen", dags att beställa. Sedan kommer nästa steg, dags för service vid 1.500 mil. Sedan tredje när servicetiden utgått. Så har jag upfattat, men jag har inte kommit dit ännu.
av LOTEZ
Bitez skrev:vad jag vet så är det ju bara en mellan-service, i princip bara olje byte.. kan ju inte vara många kronor, 1-2tusen tror jag

Ett jäkla spann på 1000 till 2000 tycker jag. Dock så går ju oljan loss på säkert 1000 så jobbert och stämpeln, njao jo heötklart värt för stämpeln även om det känns ondöigt ty. missförtå mig inte, är inget garagefreak, måste betala för mig och självklart ska jag ha orginalstämpel i boken :-)-)
av LOTEZ
KKR skrev:

Varför redan dags?
Det är väl första steget på "trestegsraketen", dags att beställa. Sedan kommer nästa steg, dags för service vid 1.500 mil. Sedan tredje när servicetiden utgått. Så har jag upfattat, men jag har inte kommit dit ännu.

Låter rimligt iofs :-)-)
av LOTEZ
perhall skrev:

Varför redan dags?

//LOTEZ
Kan det kanske vara så enkelt som att det är 12 månader sedan bilen rent mekaniskt togs i bruk, dvs. lämnade fabriken?

Bilen är kryssad. Jag kryssbeställde den nångång i may så det kan inte stämma. Men som sagt innan, dags att boka, dags för service och sist service "passerad" eller liknande låter rimligt. Tack för alla bra svar och ett, som vanligt, grymt underbart forum!
Användarvisningsbild
av CarMan
dags att boka service tänds innan det är dags. sen står det Tid för service & till sist står det tid för service överskriden.
jag mins inte nu vad gränsen var, men nått i stil med 1 månad före eller 125 mil före. & sen samma efter.
du har 1500 mils intervall / 12 månader & då är varannan en ("etanol" service) olje byte, nolla service räknare & fylla i service bok
av perhall
De kunde ju kosta på sig det som BMW haft sen 1982, nämligen ett system som visar hur långt det är kvar, när det är dags att boka etc. Möjligen är problemet att man drar lite på det (vilket är möjligt med BMW-systemet: man bokar när en röd lyser konsekvent och då ser det ut i serviceboken som att bilen gått snälla mil pga långt mellan intervaller).
PH

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]

Stänkskydd

Inget större fel på Vparts stänksk[…]