Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
Faceliftade V70 2011 presenteras i dagens nummer av Teknikens Värld (nr 8/2010)

Ingen överaskning att den knyter an till det nya formspråket hos Volvo i fronten och uppdaterad ljusdesign på bakstammen

Fina detaljerade bilder finns i tidningen. Någon som hittar bilderna på nätet får gärna posta en länk

Motoralternativen:
2.0 T
2.0 F
2.5 FT
2.5 FT Bi-Fuel
T6 AWD
D2
D3
D5
Senast redigerad av 2 Moody, redigerad totalt 0 gång.
av Moody
Mycket möjligt, dock välgjorda sådana (3 st från olika vinklar) i så fall.

Frågan är om den lanseras som Modellår 2011 som det står i tidningen.
av MattiasD
2.0FT, äntligen! Ska bli intressant att få läsa mer om den motorn. 2.5FT Bi-fuel, är det samma efterkonverterade variant som finns nu eller är gasdriften bättre intergrerad i denna?
av Moody
MattiasD skrev:2.0FT, äntligen! Ska bli intressant att få läsa mer om den motorn. 2.5FT Bi-fuel, är det samma efterkonverterade variant som finns nu eller är gasdriften bättre intergrerad i denna?
Sorry, glädjedödaren här, felskrivning av mig, ska vara 2.5 FT, inlägget uppdaterat ovan
av RCE
Moody skrev:
MattiasD skrev:2.0FT, äntligen! Ska bli intressant att få läsa mer om den motorn. 2.5FT Bi-fuel, är det samma efterkonverterade variant som finns nu eller är gasdriften bättre intergrerad i denna?
Sorry, glädjedödaren här, felskrivning av mig, ska vara 2.5 FT, inlägget uppdaterat ovan
Glädjedödare? Nä tvärtom i mitt fall....hade släppt en 2.0FT nu snart hade jag känt mig grundlurad.
Användarvisningsbild
av na96gen
Någon som kan beskriva mer hur den ser ut? Snygg? Är det den uppgraderade T6:an med?
av MattiasD
Moody skrev:
Ok, det var synd.
av abbex
Skit oxå...

Har ju just beställt en V70 2010 modell... Lev i maj. Hade ju varit kul med nytt face på bilen i så fall...
Iofs tycler jag inte nya 40/50/30 frontarna är alls snygga, i vissa vinklar.

Intresant att se hur uppgraderade 1,6d 115 hk skulle bete sig och de andra motoralternativen.

//Abbe
Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]