Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
Är jag ensam om att tycka att Volvos nya modellbetäckning är jobbig? Jag gillar att inte, men kommer säkert över tid tycka det är jättebra
Användarvisningsbild
av SvenB
Gurra82 skrev:Är jag ensam om att tycka att Volvos nya modellbetäckning är jobbig? Jag gillar att inte, men kommer säkert över tid tycka det är jättebra
Ja det är kanske tur om emblemen blir större så att man hinner läsa vad som står.
Användarvisningsbild
av Guru
Tycker också att det känns lite konstigt med de nya betäckningarna. Just nu är det extra konstigt då det blandas friskt mellan det nya och det gamla. Men i framtiden kommer det bara att finnas fyra olika basmotorer. 1,6l och 2,0l både bensin/diesel. Blir minst två olika effektnivåer per variant. Inte helt lätt att namnge de varianterna med dagens sätt.

För antingen gör man som Audi och använder motorstorleken rakt av, inte som BMW/Mercedes då deras motorbetäckningar inte har mycket med verkligheten att göra. Eller så använder man något som relaterar till prestandan, oavsett vad som sitter under huven. Tycker nog att det nya sättet är smart även om det känns ovant i början. Men så småningom när hybrider/elbilar kommer på allvar, hur ska man då namnge dom? Med det nya sättet kan det bli lätt, H1-2-2 / E1-2-3 osv. Återstår att se vad som komma skall...
Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]