Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nicklasg
Hej!

Jag har en S80 07a D5, har hittat sänk.sats som sänker 40mm som mest, men vill sänka lite mer, HUR??

Fjädrarna fram e ju avsmalnande nertill å upptill, då blir de ju svårt att kapa lite själv för då passar dom ju inte i fästena...Har hört en del som värmer fjädrarna lr nått men de verkar ju riskabelt, lr?? Andra tips mottages!!

Tacksam för snabba svar... :D :D :D

Mvh Nicklas G.
Användarvisningsbild
av opA
1. Kapa INTE dina fjädrar själv för i helsike.. det är inte en gammal skruttbil du kör som går att leka med.

2. Ska själv sänka min bil på torsdag och då är det H&R 35mm som gäller.. för 2 veckor sedan var jag inne och pratade med min servicetekniker på Volvo och han rekommenderade inte att sänka "En Volvo" mer än 30-35mm då det tämligen kommer att förstöra dina drivknutar och annat krimskrams som du inte vill vara med om :)
av nicklasg
va volvo säger bryr ja mej inte om, då byter ja hellre drivknutar lite oftare :D jag vill veta hur folk gör när dom sänker bilar med fjädrar som är typ koniska i ändarna

har som sagt hittat en H&R sänksats som sänker 40mm men me 20" fälgar måste man sänka mer annars ser de riktigt konstigt ut

Detta e ju min personliga åsikt givetvis
av Steff 99
nicklasg skrev:va volvo säger bryr ja mej inte om, då byter ja hellre drivknutar lite oftare :D jag vill veta hur folk gör när dom sänker bilar med fjädrar som är typ koniska i ändarna

har som sagt hittat en H&R sänksats som sänker 40mm men me 20" fälgar måste man sänka mer annars ser de riktigt konstigt ut

Det är väl bra att kapa två varv på fjärdrarna.
Men frågan man ställer sig är varför man vill göra en bil okörbar ??
av nicklasg
Steff 99 skrev:
nicklasg skrev:va volvo säger bryr ja mej inte om, då byter ja hellre drivknutar lite oftare :D jag vill veta hur folk gör när dom sänker bilar med fjädrar som är typ koniska i ändarna

Det är väl bra att kapa två varv på fjärdrarna.
Men frågan man ställer sig är varför man vill göra en bil okörbar ??

jag vill ju inte veta va alla andra tycker om sänkta bilar, jag tycker de e helt underbart att köra sänkt! å va????? okörbar?!?

de går inte att kapa dessa fjädrar eftersom dom är koniska i ändarna, som ja nämnde tidigare i inlägget
av Amli
Om du uppenbarligen inte vet hur man sänker bilen själv, varför inte bara lämna in den och få den sänkt. Då vet du åtminstone att det blir bra gjort. Varför chansa?
av nicklasg
Amli skrev:Om du uppenbarligen inte vet hur man sänker bilen själv, varför inte bara lämna in den och få den sänkt. Då vet du åtminstone att det blir bra gjort. Varför chansa?

klart jag vet jur man sänker bilar, har flertalet volvo bilar som ständigt byggs om å uppdateras inför varje säsong + e på massa utställningar å div.

:arrow: :arrow: :arrow: frågan e ju fortfarande som följer..........

jag har köpt en sänk.sats som sänker 40mm i brist på annat som sänker mer, som ja förövrigt håller på att montera idag 2/4-10...

å då undrade ja om någon har hittat något som sänker mer?? lr hur dom gjort som har sänkt mer.....eftersom att kapa ett varv lr något inte funkar på dessa bilar eftersom dom har koniska fjädrar, annars hade ja kapat en liten bit...som förövrigt kunkar fint enl. mej så vill inte ha massa åsikter om kapade fjädrar osv..........

att de ska va så svårt att bara få svar på de ja frågar om!!!! :evil: :evil:
av DavSan
Att det skall vara så svårt att vara tacksam för de svar du fått!
Tror inte du skall räkna med fler svar eftersom du smått flippar ur hela tiden.
Anger management någon?
Användarvisningsbild
av opA
Kontakta Autotech då dom troligen kan skaffa fram dig ett par 50mm H&R fjädrar.. tydligen ska de finnas någonstans då jag hittade en tråd om detta på Garaget med någon som sänkte 50mm av just H&R fjädrar.
Användarvisningsbild
av Spid3r
nicklasg skrev:
Amli skrev:Om du uppenbarligen inte vet hur man sänker bilen själv, varför inte bara lämna in den och få den sänkt. Då vet du åtminstone att det blir bra gjort. Varför chansa?

klart jag vet jur man sänker bilar, har flertalet volvo bilar som ständigt byggs om å uppdateras inför varje säsong + e på massa utställningar å div.

:arrow: :arrow: :arrow: frågan e ju fortfarande som följer..........

jag har köpt en sänk.sats som sänker 40mm i brist på annat som sänker mer, som ja förövrigt håller på att montera idag 2/4-10...

å då undrade ja om någon har hittat något som sänker mer?? lr hur dom gjort som har sänkt mer.....eftersom att kapa ett varv lr något inte funkar på dessa bilar eftersom dom har koniska fjädrar, annars hade ja kapat en liten bit...som förövrigt kunkar fint enl. mej så vill inte ha massa åsikter om kapade fjädrar osv..........

att de ska va så svårt att bara få svar på de ja frågar om!!!! :evil: :evil:

Håller med dig DavSan, Så j* dryg behöver man inte vara. Sådana där typer portar jag direkt...

Och en sak till: notis-ljudet från Google-as[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]