- ons 24 mar 2010, 17:28
#392408
Hej.
Fick lite utav en aha-upplevelse när jag hittade detta forum, märker att jag åkt alldeles för ovanliga bilar
för att hitta hjälp på forum som detta =)
Nåval, står inför valet och kvalet att börja köra bil i tjänsten, mot reseersättning motsvarande 25:- milen, efter skatt. Jag ger mig inte in i disskussionen huruvida det är ekonomiskt försvarbart eller r ej, jag är beredd att betala för den bekvämlighet det medför för min egen del.
En XC60 faller mig väl i smaken, men har även sneglat på XC70:n. Nya d5 verkar trevlig, men när jag var in på Volvo idag så kunde man bara beställa xc60 med den nya d3-motor, säljaren tyckte jag skulle vänta ett tag.
Fråga 1, jag åker mycket med släp, inte brutalt tunga, men en 1400-1600kg iaf, får jag allt jag behöver med four-c, eller är automatisk nivåreglering bättre i detta fall?
Fråga 2, Då jag åker många mil, 6000-9000 per år, tycker jag en bra stereo gärna får kosta lite, är premium värt dom extra slantarna, även fast jag fortfarande gillar lite mer bas, eller räcker det med en subwwoofer till HighPerformance?
Fråga 3, Säljaren pratade om en facelift iom MY11, men han visste inga konkreta detaljer, mer än att det skulle komma mycket från nya S60, vet ni något?
Fråga 4, finns det någon "mellan tummen-och-pekfingret" siffra på värdeminskningen på en sådan här bil?
Fråga 5, Några speciella options ni tycker man bara måste ha?
Mvh Henrik
Fick lite utav en aha-upplevelse när jag hittade detta forum, märker att jag åkt alldeles för ovanliga bilar
för att hitta hjälp på forum som detta =)
Nåval, står inför valet och kvalet att börja köra bil i tjänsten, mot reseersättning motsvarande 25:- milen, efter skatt. Jag ger mig inte in i disskussionen huruvida det är ekonomiskt försvarbart eller r ej, jag är beredd att betala för den bekvämlighet det medför för min egen del.
En XC60 faller mig väl i smaken, men har även sneglat på XC70:n. Nya d5 verkar trevlig, men när jag var in på Volvo idag så kunde man bara beställa xc60 med den nya d3-motor, säljaren tyckte jag skulle vänta ett tag.
Fråga 1, jag åker mycket med släp, inte brutalt tunga, men en 1400-1600kg iaf, får jag allt jag behöver med four-c, eller är automatisk nivåreglering bättre i detta fall?
Fråga 2, Då jag åker många mil, 6000-9000 per år, tycker jag en bra stereo gärna får kosta lite, är premium värt dom extra slantarna, även fast jag fortfarande gillar lite mer bas, eller räcker det med en subwwoofer till HighPerformance?
Fråga 3, Säljaren pratade om en facelift iom MY11, men han visste inga konkreta detaljer, mer än att det skulle komma mycket från nya S60, vet ni något?
Fråga 4, finns det någon "mellan tummen-och-pekfingret" siffra på värdeminskningen på en sådan här bil?
Fråga 5, Några speciella options ni tycker man bara måste ha?
Mvh Henrik