Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Spid3r
Hej,
Precis blivit av med mina original 17" Cassini (riktigt fula fälgar), är på jakt efter 18" nu till våren.
Har eventuellt på G ett par Odysseus fälgae men vilka 245X40X18 däck ska man ha?
De ska vara tystgående, slitstarka, bra egenskaper på vått och torrt, prisvärda, ja, ja alla vill ha sådana?
Tips grabbar?
Användarvisningsbild
av na96gen
Läst ditt inlägg och tänkte Nokian Hakka Z, såg sedan att den före även svarat samma. Likvärdigt men dyrare är Conti SportContact3 tycker jag iaf.. :D
Jag har Balius 18" på min S80 Executive, orginal satt det Pirelli Pzero Rosso 245/40 18". Fick alla fyra utbytta på garantin pga att dom hade blivit "taggiga", som gav en massa vibrationer i bilen. Tog ContiSportContact3 istället. Ruggit bra däck! :-)-)
Användarvisningsbild
av na96gen
Nokian ligger några kronor lägre.. men håller med köpt kvalitetsdäck, fall inte i fällan med billiga däck..
av Ottoman
Har precis köpt och fått på en uppsättning Continental SportContact 3 245/40 R18 93Y med fälgskydd. Köpte dessa på dackonline.se för 1917 kr styck. Visst sen får du kränga på dem och det ligger på 1000 kr ungefär. Mycket nöjd med dessa däck, har bra erfarenhet av Continental, lite hårdare däck som håller väldigt bra, tycker inte ljudvolymen skiljer sig mot de Pirelli P-Zero som satt på orginal.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Zera skrev: De ska vara tystgående, slitstarka, bra egenskaper på vått och torrt, prisvärda, ja, ja alla vill ha sådana?
Tips grabbar?
Finns bara ett svar på den frågan med tanke på ditt eget svar i tråden..

Smakar det så kostar det!
Användarvisningsbild
av Spid3r
Är det någon som har erfarenhet av Dunlop eller Kuhmo däck? Funderar oxå på Conti 3 och idag pratade med kompisen som jobbar mek på Volvo och han säger att Conti däcken är högljudda.
Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]