Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Danne13
Jag o tjejen funderar på en Volvo V70 D5. Har hittat en intressant, men den har gått drygt 17000 mil.
Är det mycket för en sån bil?.Ppriset ligger på c:a 130 000.
Användarvisningsbild
av opA
Beror väl på årsmodell..

Men som många säger.. på dagens bilar är miltalet inget problem.. dom kommer vandra mååååååånga mil till och du hinner säkerligen sälja den innan du stöter på några problem p.g.a miltalen.

Min egen hade gått 16000 när jag köpte den :)
av Amli
Det beror som sagt på vilken årsmodell samt utrustning m.m. Se oxå till att det är en korrekt ifylld servicebok.
av perhall
Jag misstänker att det är gamla modellen för det priset. Vilket gör att tråden är i fel forum. Kan inte tänka mig att det finns en V70II D5 med de milen för 130 om den köps reguljärt. PH
Användarvisningsbild
av kave
Lustigt hur man tror sig ska få ut 140.000 för en taxibil som gått uppåt 40.000 mil och är helt slut i allt vitalt. En värdeminskning på 5 kronor milen måste ju vara något slags rekord i sig.
En sådan bil borde ju skrotas direkt :)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
kave skrev:Lustigt hur man tror sig ska få ut 140.000 för en taxibil som gått uppåt 40.000 mil och är helt slut i allt vitalt. En värdeminskning på 5 kronor milen måste ju vara något slags rekord i sig.
Har skrotat en del bilar i mina dagar men aldrig pga höga miltal. Det har alltid varit rosten som tvingat mig att skrota dem oavsett om de gått kort eller långt.

Detta är ju en -08 som säkert kan rulla i 10 till 20 år innan rosten tar den.
Användarvisningsbild
av SvenB
kave skrev:Lustigt hur man tror sig ska få ut 140.000 för en taxibil som gått uppåt 40.000 mil och är helt slut i allt vitalt. En värdeminskning på 5 kronor milen måste ju vara något slags rekord i sig.
Det är ett helt normalt pris för en f.d taxi. Vad skulle vara slut. Skinnklädseln på förarstolen, eller. Motorn och växellåda går många mil till under förutsättning att de är servade.
av MadMacz
Taxibilar går som regel väldigt långt innan det uppstår motorproblem av den enkla anledningen att dom ständigt är igång och slipper otaliga kallstarter. Har en 265 limo som tidigare varit taxi. Den gick 163 000 mil (mil och inte km) innan ett vevaxellager skar.
av Petzzon
Bevisligen är vi alla olika....

Personligen föredrar jag alltid nyare långmilare före äldre lågmilare.

Har idag en XC 70 på 17000 mil och frun en V50 på 11000mil båda 2 år gamla och i så nära nyskick man kan komma...

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!