Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ewa
Hej. Undrar vad som påverkar leveranstiden ? Beror det på att man väljer tex. R design, mer tillval eller vad är det ? Har själv väntat 12 veckor och har 7 veckor till. Jobbigt men spännande eftersom jag inte har provat eller sett R designen. Finns det en vettig förklaring ? Vi är ju en del som väntar......
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
R-design tar längre tid. Jag väntade lite mer än 5 månader på att min XC60 D5 R-design skulle komma och då beställde jag direkt när den kom in i beställningssystemet. Den kom faktiskt 3 veckor tidigare än prel. lev.

Utrustningspaket, motor, färg och tillval kan ha betydelse när det kommer till leveranstid.
av ewa
ewa skrev:Hej. Undrar vad som påverkar leveranstiden ? Beror det på att man väljer tex. R design, mer tillval eller vad är det ? Har själv väntat 12 veckor och har 7 veckor till. Jobbigt men spännande eftersom jag inte har provat eller sett R designen. Finns det en vettig förklaring ? Vi är ju en del som väntar......
Glömde veckorna i December, så det blir 21 veckor. Phu.....
av Jensan
Jag har beställt en XC60 2,4D AWD Summum 2010-03-18 jag får den inte förren slutet av september!!
av xc60fwd
Jag beställde min bil i februari. För en vecka sen ändrades statusen till "din bil är definitivt planerad". I förrgår ändrades statusen till "nu byggs din xc60". Idag = "din Volvo är färdigbyggd".

Leveranstiden är också ändrad från vecka 17 till v 15.
av JimmyK
xc60fwd skrev:Jag beställde min bil i februari. För en vecka sen ändrades statusen till "din bil är definitivt planerad". I förrgår ändrades statusen till "nu byggs din xc60". Idag = "din Volvo är färdigbyggd".

Leveranstiden är också ändrad från vecka 17 till v 15.
Samma här tydligen, jag beställde första veckan i februari och nu har min status ändrats till färdigbyggd och prel leverans ändrat från 17 till v.15
av Jensan
xc60fwd skrev:Gött...vad har du beställt för nån?

Jag tror att ni som beställde bil innan 2010års modell var slutsåld går det nog lite fortare för.. :roll:
av JimmyK
xc60fwd skrev:Gött...vad har du beställt för nån?
En xc60 fwd med Summum och lite annat godis.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
ewa skrev:Hej. Undrar vad som påverkar leveranstiden ?.....
Beror på hur mycket Belgisk choklad och Belgiska våfflor man trycker i sig på Volvofariken i Gent till lunch :roll:
Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]