Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thebobboy
En liten fråga till folket här:

* Om jag har en XC70 MY08, går det då att byta ut grillen till en MY10, dvs med nya Volvo-märket?

* Samma fråga men ratten, går denna att byta ut mot en MY10-modell?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Thebobboy skrev:En liten fråga till folket här:

* Om jag har en XC70 MY08, går det då att byta ut grillen till en MY10, dvs med nya Volvo-märket?

* Samma fråga men ratten, går denna att byta ut mot en MY10-modell?
Är det inte vettigare att lägga pengarna på annan utrustning i stället? Grillen var ju snyggare med det lilla märket! Även den gamla ratten var skönare än den nya där aluminiumet har kanter som går "runt" ratten och som känns när man rattar runt.

Är enda målet att få den identisk med en MY10?
av Amli
Emiljonsson7 skrev:
Är det inte vettigare att lägga pengarna på annan utrustning i stället? Grillen var ju snyggare med det lilla märket! Även den gamla ratten var skönare än den nya där aluminiumet har kanter som går "runt" ratten och som känns när man rattar runt.
Det är väl ändå en fråga om tycke och smak? Vill trådskapare uppdatera sin XC70 så den ser ut som en MY10 är det ju inte fel.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Amli skrev:
Emiljonsson7 skrev:
Det är väl ändå en fråga om tycke och smak? Vill trådskapare uppdatera sin XC70 så den ser ut som en MY10 är det ju inte fel.
Det är upp till var och en. Min personliga reflektion är att han inte får mycket "pang för pengarna" med de modifieringarna då jag personligen tycker att de är sämre lösningar på MY10 än på den bil han redan har.
av borstarmicke
Smaken e som baken, själv tyckte jag från början att nya grillen var för "fet" men nu tycker jag att den är snygg o att den gamla grillen är tråkig...
Nya ratten och framför allt nya multi-instrumentet (hastighetsmätare/varvräknare) med alu-ringarna lyfter inredningen rejält imho.
Hade förut en V70R -04 och en 2.5T -08 o tyckte alltid instrumentpanelen var så fruktansvärt tråkig i -08:an mot R:en, men 2010:an är nästan lika snygg som R:en.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!