Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
Undrat över en sak, är bara själva sitsen och ryggen skinn i en volvostol? Funderat över det ett tag. Fler än jag som tycker att skinnet i mitten på sittsen och mitten på ryggen i dynamic stol är hårt? Känns nästan som krokodil skinn, ja väldigt hårt är det iaf
av perhall
Gurra82 skrev:Undrat över en sak, är bara själva sitsen och ryggen skinn i en volvostol? Funderat över det ett tag. Fler än jag som tycker att skinnet i mitten på sittsen och mitten på ryggen i dynamic stol är hårt? Känns nästan som krokodil skinn, ja väldigt hårt är det iaf
Tyvärr håller inte skinn i Volvo premiumkvalitet. T o m en Passat har finare skinn. Volvos skinn är billigt, men inte premium. Delar är antingen inte skinn, eller billigt skinn... /PH
Användarvisningsbild
av Gurra82
det är alltså så? :(  en inbiten volvofantast till mig sa att skinnstolarna bara har skinn på själva sittdynan och ryggen men sidorna och bakstygge är inte i skinn. Jag trodde oxå att mitt skinn skulle bli lite mjukare, men kört 1000 mil nu och tycker inte att det är lika mjukt som den bil jag provkörde innan jag köpte bilen, och den hade samma stol och hade bara gått 650 mil
av Mr T
Man får vad man betalar för. Volvo vill ha 10.000 för skinn till V70n och det är billigt. Tycker man inte att det är ett tillräckligt fint skinn kan man lägga till Sovereign Hide som iaf jag tycker är jättetrevligt. Det kostar visserligen 27.000 kr till grundbilen (12.000 till summum).

Men alternativet finns!

Fö behandlar jag mitt skinn med Volvos läderkit en gång i kvartalet och det är mjukt och fint (standardskinn).

MVH

//Mr T
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tycker absolut inte att Volvos standardskinn håller dålig kvalité! Men vill man ha ännu bättre så är det Sovereign Hide eller Executive som gäller. Har haft två st XC90 Executive och nu en S80 Executive. Kan säga att det skinnet håller grymt hög klass!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Men tillbaka till trådskaparens fråga.

Om man köper skinnstolar, Hur mycket är skinn, hela eller bara delar och resten är galon eller????
av perhall
Merca har en kul grej. Twin Leather, eller taxiskinn, kostar 5000 extra (istället för drygt 20 000) och är ännu enklare än Volvos skinn.

Visst är Volvos skinn ok men det är ju helt klart en klass sämre än Audi eller Merca (som ju också sedan har mer påkostade läderpaket). /PH
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
VolvoB20 skrev:Om man köper skinnstolar, Hur mycket är skinn, hela eller bara delar och resten är galon eller????

Det är en bra fråga. Men jag tror att hela stolen är i skinn även på 'standardskinnet'. På Sovereign Hide och Executive vet jag att allt är i softläder.
av knicklas
Kikade för skojs skull på att bygga en Audi A6 häromdagen (ska beställa en V70 istället :D )
Om jag inte minns galet kunde vissa skinnstolar kosta 70 000:- extra!!! Måste ha varit nån ortopedstol eller liknande. Även de enklare skinnen var i mina ögon dyra...
Med andra ord kan det lätt bli att man jämför äpplen med päron här - Volvos enkla skinn (som jag ska ha i min Summum :D :D ) är ju inte speciellt dyrt.
Svart skinn kommer funka superbra tillsammans med mina småbarn :D !!!
Användarvisningsbild
av Gurra82
VolvoB20 skrev:Om man köper skinnstolar, Hur mycket är skinn, hela eller bara delar och resten är galon eller????
Fick svar från Volvo PV idag ang skinn eller inte skinn, men fick som svar att alla stolar som säljs som helläder är 100% skinn

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!