Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nån som vet nåt om denna "edition"?
Är intresserad av att skaffa en splong ny och har sett dessa lagerbilar på blocket.

-Hur är de prissatta, alltså går det att pruta nåt på priset på dessa?
-Är det möligt att välja till utrustning (t.ex. 17" Canicula till momentum,) eller är det tvärnit där?
-Kan man beställa dessa vagnar eller gäller priset bara lagerbilar/demobilar...?

Tack på förhand.

Mvh,

Nicklas
knicklas skrev:Nån som vet nåt om denna "edition"?
Är intresserad av att skaffa en splong ny och har sett dessa lagerbilar på blocket.

-Är det möligt att välja till utrustning (t.ex. 17" Canicula till momentum,) eller är det tvärnit där?
-Kan man beställa dessa vagnar eller gäller priset bara lagerbilar/demobilar...?

Tack på förhand.

Mvh,

Nicklas

Köp min. Du slipper vänta 6-8v, sparar 90k som du kan göra annat roligt för.
knicklas skrev:Nån som vet nåt om denna "edition"?

Tack på förhand.

Mvh,

Nicklas
Nej,jag tror inte att du får samma pris om du "beställer" en bil för att välja utrustning. Dessa bilar är kampanjbilar som Volvo tog fram när det var svårt att sälja. Dom finns ju i lager och kan levereras omgående (några dagar) Pruta går väl alltid.
Jag beställde en helt ny, precis som jag ville ha den. Det blev en "bussiness" summum bil. Sedan så la jag till lite lull lull, slut notan då hamnade på 402tkr. Fick den för 325tkr.

Så prutmån verkar ju finnas som satan :))))))))) Jag har ingen aning om dessa lagerbilar, dock så skulle jag ändå chansa på o prata med en säljare för en beställning. Nackdelen är väntetiden, fördelen: Du får en bil skräddarsytt efter ditt önskemål :)))))) Annars kan man ju lika gärna satsa på en 1år gammal eller ngt, så spar man ännu mera. Så "spara" argumentet tycker jag är irrelevant i sammanhanget. Kompromissar man lite så blir man nästan alltid nöjd :)))))))) HOppas det går bra för dig... Lycka till :)
precis köpt / beställt en v70 II 2,4 D buisiness momentum

för 289 600 :- får man typ mettallic , tidur samt momentum....
listpriset på volvocars hadde blivit typ 333 000 :- :wink:

vet altt nån hanlare kan inkludera vinterhjul eller sjunka till typ 285 000 ( buisiness momentum )

själv tog jag en "lagerbil " ,,, tillverkad slutet av februari 2010.

hade blivit samma pris oavsett om jag beställde en helt ny eller en lagerbil ...., men jag får den efter 2 veckor istället för 8 veckor .... samt fick färg samt utrustning jag ville ha.........
LOTEZ skrev:Köp min. Du slipper vänta 6-8v, sparar 90k som du kan göra annat roligt för.
Dags för BMW igen kanske :mrgreen:
VolvoB20 skrev:
LOTEZ skrev:Köp min. Du slipper vänta 6-8v, sparar 90k som du kan göra annat roligt för.
Dags för BMW igen kanske :mrgreen:
Hehe nej... Blir en V70N. Konstigft att bta ner sig, jag vet. Men måste få till ett garagebygge iår också.

Känns löjligt att ha fin bil utan garage när man kan ha en hyffsad bil OCH garage :-)

Tanken är att sambon ska börja plugga så därför tänker jag realistiskt. :-)-)

//LOTEZ
kave skrev:
LOTEZ skrev:[q

Köp min. Du slipper vänta 6-8v, sparar 90k som du kan göra annat roligt för.
Vad ska du ha för den?

PM om du vill.
Har satt ut den något för högt kanske men o andra sidan får du för samma pengar, hos en handlare, en std business momentum utan 17", teknikpkt, herggårdspaket, vinge, vinterdäck osv...

Sök V70 II business momentum örebro län på blocket :wink:

Men samtidigt, visst kan gå ner en aning vid snabb/smidig affär men får jag inte "mitt" lägsta pris så behåller jag självklart bilen, inte värre än så. Då får garaget vänta :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Luftkudde domkraft

Någon som provat luftkuddedomkraft 3delad oc[…]

Sedan börjar den "bluddra" och k[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]

Dämparna är samma som vanlig v60,är[…]