Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av autumnleaf
Ska köpa tjänstebil och fått en offert, men glömde att lägga in vinterdäck. Nu måste jag ner 7-8 tkr på offerten och då är det risk att extraljusen ryker (men som jag ändå vill ha). I offerten kostar det 8000 att få 3 st Hella Rallye monterade. Kan man få det billigare genom att gå till någon annan firma som installerar extraljusen i efterhand, eller är 8000 kr "normalpris" för detta?
Användarvisningsbild
av Nexus
vad gäller det för bil?
8000 lät dyrt.Du kan ju köpa 3 st SIM för under 1000Kr och sen ett fäste och lite kablar.Ska det sen vara med orginalknapp kan det ju kosta lite med kablar och brytare men du borde komma bra mycket billigare undan än 8000:-
Men de kanske räkna på montera xenon ex-ljus och då kostar det ju...
av Columbus
8000 med materialet låter som ett rimligt Volvo-pris. Montering av hållare och mjukvara får man räkna med runt 2500-3000 sen är det ljusen...3 st med ett pris på 1500-1800. Det kostar att låta Volvo-verkstan göra denna typen av eftermonteringar
Väljer man andra alternativ så kan man komma ner i pris (som beskrevs i inlägget några rader upp). Lycka till
Användarvisningsbild
av Variosboy
Sitter extraljusen på en Qpax båge eller? För i så fall är det ju ett rimligt pris för det (även om jag tycker det är dyrt i alla fall).
av swemax
På V70II är det ett rätt omfattande arbete att montera originalsatsen (finns fler trådar om detta) själv monterade jag 60W xenon kit från xenonkungen ~1.700,- i helljuset och vill påstå att det lyser minst lika bra som halogen extraljus
Viss fördröjning till full effekt men inget jag stör mig nämnvärt på.
Dessutom skitenkelt att montera eftersom all ryms i strålkastarhuset.

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Kan vara något så enkelt som att centr[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]