Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matsg
Har hämtat ut min XC60.
Läser i instruktionsboken (sid 138) under en OBS ruta följande.
Vid användande av USB-minne av längre modell rekommenderas att
bipackade USB adapterkabel användes.......
Jag har inte funnit nån sån kabel.
Vet någon av Er om ni fått med nån sån?
Har High performance ljudanläggning
av Tobbev
Jag fick ingen med min bil. Köpte en på Clas Ohlson för runt 20 kr, kommer inte ihåg exakt.

Visade sig dock att jag inte behövde den då mitt USB-minne "fick plats" under luckan.
av matsg
Men det står ju att den skall vara bipackad!
Om Clas Olsson tar 20 kr för den så tar väl Volvo 500kr.
Kan tyvärr inte tala med försäljaren då han är på semester.
av Tobbev
Ja står det att den skall vara med så kräv det. Jag orkade aldrig bry mig då det är en tjänstebil och jag jobbar på Volvo.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Den skall vara med! Min låg i mittfacket. Mitt råd är ändå att använda adaptern för den är kort i själva infästningen för en vacker dag glömmer man att USB:t sitter där och sedan knäcker du sönder USB-kontakten när du sätter ned handen i facket eller skall lägga ner något.

Jag har flera USB som jag växlar mellan (Ett med ren musik och andra med böcker på)och upptäckte att den lilla förlängningskabeln även är praktisk när du skall koppla i och ur USB-minnet. Du slipper vrida axeln ur led iaf för det är lättare att komma åt :-)

p.s. Jag kör iofs V70II men misstänker att det är samma lösning.
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag tror inte jag sett den kabeln på några 10:or
den kan ha utgått ?
av Twendor
Det fanns ingen adapterkabel med til min bil.
av Hyxarn
Kabeln finns bara med till V70 och XC70 där ett USB-minne kan ta i locket på mittkonsolen när den är stängd.
På XC60:n är det större utrymme mellan USB-kontakt och locket på mitt konsollen.

Säker är jag inte, trodde mest det var[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]